וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בתקשורת הבריטית: "המוסד גנב זהות"

הכותרות הראשיות בתקשורת הבריטית הוקדשו לשימוש בדרכונים בריטיים בזמן חיסול מחמוד אל מבחוח בדובאי. שם כבר בטוחים מי אחראי למבצע: "חוליית המוות של המוסד גנבה דרכונים"

עיתוני בריטניה סוערים. הדיווחים על שימוש בדרכונים בריטיים מזוייפים בעת חיסול בכיר חמאס מחמוד אל מבחוח כבש את הכותרות הראשיות במרבית עיתוני הממלכה המאוחדת. הדיילי טלגרף דיווח הבוקר (רביעי) כי "בריטניה וישראל מתקרבות במהירות לתקופה דיפלומטית רגישה ביותר בעקבות השימוש בדרכונים בריטיים מזוייפים. משרד החוץ הבריטי יבדוק כיצד נעשה שמוש בזהותם של שישה בריטים - שלפחות שלושה מהם מתגוררים בישראל - בזמן החיסול בדובאי", נכתב.

החשודים בחיסול אל מבחוח. Dubai Ruler's Media Office, AP
תמונותיהם של החשודים בחיסול אל מבחוח בדובאי, כפי שהופיעו בדרכונים המזוייפים/AP, Dubai Ruler's Media Office

גם אתר הגארדיאן דיווח על הסיפור הכותרתו הראשית, וציין כי על פי משרד החוץ הבריטי, מוקדם עדיים לקבוע מי יכול היה לגנוב את זהויות הבריטים. בדיווח מצוטט פרופסור מיכאל לוי, קרימינולוג בריטי, שהעריך כי הדרכונים ששימשו את המבצעים הונפקו לפני שהחלו להשתמש בסימנים ביומטריים. "אם זה המקרה", העריך, "לא קשה לזייף אותם. ארגון שמוסגל לבצע התנקשות כזאת, מסוגל לבצע את השינויים האלה".

הדיילי מייל הזדרז לקבוע כי המוסד הוא זה שעומד מאחורי ההתנקשות. תחת הכותרת הראשית "למה בחרו בנו? שאלו בריטים שזהותם נגנבה על ידי המוסד", נכתב כי התמונות מציגות את המתנקשים כשחלקם מחייכים וחלקם מרכיבים משקפיים- בניגוד למותר בזמן צילום לדרכון בריטי או אירי.

האינדיפנדנט הבריטי קבע כי לחיסול יש את "כל המאפיינים הקלאסיים של פעולה ישראלית". נכתב כי שיטות הפעולה תואמות את אלו של ארגון הביון הישראלי, ולישראל יש את מירב המוטיבציה להוציא מבצע כזה אל הפועל.

והטיימס הלונדוני דיווח כי פרטי דרכונים בריטיים נגנבו על ידי "חוליית המוות של המוסד". על פי הכתבה, משרד החוץ בודק חשד שהפרטים הושגו על ידי פקידי הגירה או פקידי קבלה במלון, שעה שבעליהם החוקיים טיילו בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully