וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-סנע: המדינה מפלה את הערבים מרגע לידתם

ח"כ טאלב א-סנע אמר בכנס בבאר שבע כי "הילד הערבי סובל מרגע שנולד בישראל. "המדינה אינה משקיעה באוכלוסיה הערבית והמדיניות הזו גורמת לתמותה"

"הילד הערבי, מהרגע שנולד – סובל. לא קיימת נכונות אמיתית של המדינה להשקיע באוכלוסייה הערבית, ומדיניות מפלה זו גורמת לתמותה", כך אמר היום (שלישי) ח"כ טאלב א-סנע (רע"מ תע"ל), בכנס באר-שבע לשלום הילד, שמתקיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

ד"ר אילנה בלמקר, רופאת מחוז הדרום במשרד הבריאות, אמרה כי שירות טיפת החלב בנגב נמצא בקריסה. "המחסור בכוח אדם מביא לפגיעה בשירות לאם ולילד, כך שיש פעמים בהם ההמתנה לתור לוקחת אף חודשיים. המחסור באחיות גדול עוד יותר באוכלוסייה הבדואית ולאחרונה נסגרו בנגב שלוש תחנות טיפת חלב בשל מחסור זה", אמרה ד"ר בלמקר.

ד"ר מוחמד אלנבארי, ראש המועצה המקומית חורה, הגיב לדברי של א-סנע ואמר כי הוא אינו רוצה "להתבכיין" על העבר, אלא לנסות לפעול לעגן את הסוגיה בחקיקה. לטעמו, מי שמסכל את הפתרונות הם ארגונים וולונטריים או החלטות מדינה שמשתנות באופן תדיר. ד"ר אלנאברי קרא לאוכלוסיה הבדואית לקחת אחריות על עצמה ולייצר את השינוי מבפנים.

גברת אמל אלסאנע אלחג'וג', מנהלת "אג'יק", המרכז הערבי –יהודי לשוויון, העצמה ושיתוף יצאה בקריאה למגזר הערבי – "די להתבכיין ולהתקרבן יש לקחת אחריות ולהוביל את המגזר בעצמנו". גב' אלחג'וג' חזרה ואמרה כי לאזרחים יש כוח רב יותר מהממסד עצמו ולכן עליהם לנקוט בפעולה אקטיבית, במקום הפאסיביות השורה היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully