וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לכדה את מקורבו של בן לאדן

מולא בראדר, מי שנחשב לדמות השנייה בחשיבותה בטליבן, ומקורבו של בן לאדן, נלכד על ידי כוחות משולבים של ארה"ב ופקיסטן. בטליבן מכחישים את הדיווח: "בראדר עדיין חופשי"

מפקד בכיר בטליבן, מולא עבדול גאני בראדר, נתפס לפני מספר ימים במהלך פשיטה סודית של כוחות מודיעין אמריקאים ופקיסטנים בעיר קראצ'י שבפקיסטן, כך דווח הלילה (שלישי) העיתון ניו יורק טיימס. בכירים בממשל האמריקאי מגדירים את בראדר כ"פעיל הטליבן המשמעותי ביותר שנתפס על ידי כוחות אמריקאים למן תחילת המלחמה באפגניסטן". בראדר מוחזק בידי כוחות פקיסטנים מזה מספר ימים, במהלכם עבר תחקור של המודיעין האמריקאי.

לדברי בכירים אמריקאים בראדר נתפס במסגרת מבצע שהונהג על ידי כוחות הסוכנות הריגול והבילוש בצבא הפקיסטני, מלווים בכוחות CIA אמריקאים. הבכירים האמריקאים ציינו, כי בראדר היה מקורב מאוד לאוסמה בן לאדן לפני הפיגוע במגדלי התאומים, ודירגו אותו כמבוקש בעל חשיבות עליונה, שני רק למוחמד עומאר, מנהיג הטליבן הנמלט באפגניסטן.

בשלב זה לא ברור האם בראדר משתף פעולה בחקירתו, אך בארה"ב מקווים שתפיסתו תוביל לתפיסת בכירים אחרים בטליבן. כמו-כן, גורמים בכירים במודיעין האמריקאי מברכים על שיתוף הפעולה עם הממשל הפקיסטני, שעד כה גילה יחס אמביוולנטי למאמצים של הצבא האמריקאי בשטחי פקיסטן כנגד טליבן. "מדובר בתפנית משמעותית בהתנהגותה של פקיסטן", אמר בכיר ב-CIA ברוס רידל.

בטליבן מכחישים את הדיווח בדבר לכידת בראדר. לטענת דובר הטליבן, זביוללה מוג'היד, בראדר נמצא באפגניסטן וממשיך לארגן באופן פעיל את הפעילות המבצעית והפוליטית של הארגון. "בראדר לא נתפס. בארצות הברית רוצים להפיץ את השמועה כדי לבלבל את הציבור ולהסיח את דעתו מהתבוסה שנחלו כוחות נאט"ו בדרום המדינה", הוסיף מוג'היד.

  • עוד באותו נושא:
  • טליבאן
  • cia

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully