וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו דורש סנקציות "עם שיניים" נגד אירן

ראש הממשלה נפגש במוסקבה עם הנשיא הרוסי מדבדב וביקש ממנו להחריף את הסנקציות נגד טהרן. גורם בקרמלין: "רוסיה מבינה את הצורך למנוע מאירן הצטיידות בנשק גרעיני"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, המבקר ברוסיה, קרא היום (שני) להחרפת הסנקציות נגד אירן. בתום פגישה עם נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב, אמר נתניהו לעיתונאים: "דרושות עכשיו סנקציות חריפות מאוד, שישפיעו על המשטר האירני ויפגעו באופן משמעותי ומשכנע בייצוא ובייבוא נפט".

"הנשיא מדבדב שמע ממני את עמדתי ביחס לצורך בסנקציות עם שיניים", הוסיף נתניהו. "הן יכולות לנשוך רק אם יהיו להן שיניים. סנקציות פחותות אינן עובדות"

דובר מטעם הקרמלין סירב להגיב על דברי נתניהו, אך מסר: "רוסיה מבינה את הצורך למנוע מאירן הצטיידות בנשק גרעיני, והיא מבינה שצריך לנקוט לשם כך צעדים מסוימים".

בפתח הפגישה בין נתניהו למדבדב, אמר הנשיא הרוסי: "אני שמח להיפגש איתך, כדי לדון על היחסים בין מדינותינו, בעיות בינלאומיות, במיוחד הסכם במזרח התיכון, ולשקול את המצב הנוכחי בעולם בהתחשב בכך שישראל אינה סתם שותפה רגילה, אלא מדינה שאליה אנו מקושרים על ידי שנים רבות של יחסים וההרכב המיוחד של האוכלוסייה".

ערב יציאתו של נתניהו לרוסיה, אמר ראש הממשלה כי בכוונתו לדון עם פוטין ועם מדבדב "במגוון נושאים ובראשם בנושא האירני. צריך להפעיל סנקציות חריפות מאוד על אירן, כמו שמזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמרה "סנקציות מספקות". נדון בזה ובנושאים אחרים, כולל נושאים כלכליים ובילטרליים כדי להדק את שיתוף הפעולה בינינו. אנו מעריכים את הקשר שלנו עם רוסיה ורוצים שהיא תתמוך בזירוז המהלכים לקידום תהליך השלום".

"הניצחון על הפשיזם - ניצחוננו המשותף"

גורם בקרמלין מסר לסוכנות הידיעות הרוסית איטר-טאס כי בין הנושאים שיידונו הוא הסכסוך הישראלי-פלסטיני והשפעתו על האזור. "הסכסוך גורם למתיחות באזור ופוגע ביישום תנאים להתפתחות נורמלית ובטוחה של כל המדינות והאנשים הגרים בהן", אמר הגורם. לדבריו, ניתן לשבור את הקיפאון על ידי מאמץ משותף של שני הצדדים לחזור למשא ומתן על בסיס החוק הבינלאומי. עוד אמר הגורם כי הדיונים אף יעסקו ביחסים עם לבנון וסוריה כחיוניות לשלום יציב במזרח התיכון. "רוסיה פועלת מתוך הנחה שללא הסכם לא ניתן להשיג שלום יציב באזור".

מדבדב הוסיף בפתח הפגישה כי שני המנהיגים מתכוונים לשאת הצהרה במלאת 65 שנים לסיום מלחמת העולם השנייה. "השנה הזאת היא מיוחדת. אנו עומדים לחגוג את יום השנה ה-65 של הניצחון על הפאשיזם. זהו ניצחוננו המשותף". מדבדב הדגיש כי זהו תאריך חשוב: "זיכרון המאורעות הללו צריך להישאר לנצח בספרי ההיסטוריה. חשוב לא לאפשר פרשנויות של מה שבאמת קרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully