וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מתעקשת: לא נבטל עסקת הנ"מ עם אירן

שעות לפני נחיתתו של רה"מ נתניהו במוסקבה, מבהירים בקרמלין כי "אין כל סיבה" לעצור את ההסכם למכירת טילים מתקדמים נגד מטוסים לטהרן

ראש הממשלה בנימין נתניהו יוועד מחר (שני) עם נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב ועם ראש הממשלה ולדימיר פוטין במטרה לסכל את עסקת המכירה של טילי S-300 רוסיים נגד מטוסים לאירן. טרם הביקור, התבטאו בכירים במועצת הביטחון הרוסית בנושא וטענו כי "במוסקבה לא רואים כל סיבה לעצור את עסקת המכירה". לדברי סגן מזכיר מועצת הביטחון במדינה, ולדימיר נזרוב, "ישנו חוזה חתום שעל השלטון הרוסי לקיים את ההתחייבויות במסגרתו". נזרוב ציין עוד כי טרם החלה העברת הנשק לטהרן במסגרת העסקה.

במסגרת הפגישה מחר, צפוי נתניהו להפציר במדבדב להצטרף למעצמות המערב בהפעלת הלחץ על אירן ולהתחייב להצטרף לקואליציית המדינות שיטילו סנקציות על המשטר בטהרן. זאת על רקע הצהרות חריפות בנושא בימים האחרונים מצד שרת החוץ האמריקאית הילרי קלינטון, רמטכ"ל צבא ארה"ב ובכירים אחרים בממשל בוושינגטון.

טרם יציאתו לרוסיה התייחס היום נתניהו לפגישה הצפויה בפתח ישיבת הממשלה השבועית. נתניהו ציין כי הוא "רואה ברוסיה מעצמה חשובה וידידה חשובה". עוד אמר ראש הממשלה כי בכוונתו לדון עם פוטין ועם מדבדב "במגוון נושאים ובראשם בנושא האירני. צריך להפעיל סנקציות חריפות מאוד על אירן, כמו שמזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמרה "סנקציות מספקות". נדון בזה ובנושאים אחרים, כולל נושאים כלכליים ובילטרליים כדי להדק את שיתוף הפעולה בינינו. אנו מעריכים את הקשר שלנו עם רוסיה ורוצים שהיא תתמוך בזירוז המהלכים לקידום תהליך השלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully