וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: 9 הרוגים בפיגוע בבית קפה בפונה

בפיצוץ במרכז תיירותי במערב המדינה, לא רחוק מבית חב"ד, נהרגו לפחות תשעה בני אדם, מתוכם אזרח אחד זר. עוד 33 בני אדם נפצעו. משרד החוץ: בשלב זה לא ידוע על נפגעים ישראלים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

לפחות תשעה בני אדם נהרגו ועוד 33 נפצעו בפיצוץ שאירע אמש (שבת) בבית קפה בעיר פונה שבמערב הודו. המשטרה המקומית מסרה, כי בין ההרוגים, אזרח אחד זר שארץ מוצאו טרם ידועה. בנוסף, חמישה מהפצועים הם תיירים. אף ארגון לא נטל אחריות לפיגוע.

הפיצוץ אירע בבית הקפה "מאפייה גרמנית", בית קפה פופולרי בעיר. כתוצאה מהפיצוץ נגרם הרס רב למקום: חלונות נופצו ושלט המקום נפל. בית הקפה ממוקם ליד אושו אשרם – מקדש אותו פוקדים תיירים רבים. בית חב"ד ממוקם אף הוא בסמוך לבית הקפה.

הפיצוץ בבית הקפה קרה בשעות הערב המאוחרות, כאשר המקום היה עמוס בתיירים ואזרחים. המשטרה המקומית מסרה כי הפצצה הוחבאה בתוך תיק שננטש במסעדה. "נשמע קול של פיצוץ עז. במקום היה תיק נטוש שככל הנראה הכיל מטען נפץ", אמר רג'נדרה סונאוון, קצין משטרה בכיר.

"הגופות בותרו לחלקים קטנים"

דייל, אחד מעובדי המקום, סיפר על הזוועה: "שמענו רעש גדול וכולנו יצאנו מיד החוצה. עוצמת הפיצוץ הייתה כה חזקה, עד שהגופות בותרו לחלקים קטנטנים שהיו מפוזרים בכל מקום".

שר הפנים ההודי פלאניאפן צ'ידמברם הפציר בכתבים שנכחו במקום לא להיחפז למסקנות מהירות בדבר מבצע הפיגוע. "בואו נחכה לתוצאות בדיקת הראיות בשטח לפני שאנו קופצים למסקנות. בואו לא נשער".

ממשרד החוץ בישראל נמסר כי מדובר בשלב ראשוני של הבדיקות וכי אין מידע ששולל או מאשר את קיומם של אזרחים ישראלים במקום. קונסולית משרד החוץ במומביי נמצאת בקשר עם המשטרה המקומית.

הפיצוץ אירע יממה אחת בלבד לאחר שממשלות הודו ופקיסטן הסכימו להיפגש לשיחות על תהליך השלום בין שתי המדינות בסוף החודש בניו דלהי. הודו השעתה את תהליך השלום עם פקיסטן לאחר הפיגועים במומביי בשנת 2008 , בהם הואשמו אזרחים פקיסטנים.

עדכון ראשון: 18:24.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully