וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב מתקיף מעוז הטליבן באפגניסטן

15,000 חיילים של צבא ארה"ב כוחות נאט"ו והכוחות האפגניים פתחו במתקפה על העיר מרג'ה בחבל הלמנד. לכוחות הקואליציה ממתינים כ-2,000 לוחמי טליבן

חיילי צבא ארה"ב, חיילי נאט"ו וחיילי אפגניסטן פתחו אמש (שישי) במתקפה גדולה על אחד המעוזים האחרונים של הטליבן באזור הדרום, העיר מרג'ה אשר בחבל הלמנד. מדובר במתקפה הגדולה ביותר של צבא ארה"ב ומאז החלטתו של הנשיא ברק אובמה לשלוח 30,000 חיילים נוספים כתגבורת לאפגניסטן. מטרת התקיפה להחזיר את השלטון לידיה של הממשלה האפגנית וזאת לפני שכוחות ארצות הברית יחלו בחזרתם בשנת 2011.

בתקיפה לוקחים חלק 15,000 חיילים והשם שניתן לה הוא מבצע מושתראק שמשמעותו ביחד. שם אשר מדגיש את שיתוף הפעולה בין נאט"ו לבין הכוחות האפגניים במבצע זה. "חמושים אשר לא יקבלו את הצעת ממשלת אפגניסטן לעזוב את נשקם ולהשתלב בתהליך הפוליטי יטופלו בכוח גדול" נמסר בהודעה משותפת של כוחות נאט"ו והכוחות האפגניים לפני תחילת המבצע.

חיילים אמריקאים באפגניסטן. רויטרס
המתקפה החלה עם גלים של מסוקים אשר הטיסו את החיילים לעיר בשעות הבוקר המוקדמות/רויטרס

המתקפה על מרג'ה החלה עם גלים של מסוקים אשר הטיסו את החיילים לעיר בשעות הבוקר המוקדמות. המטרה הראשונה של המבצע היא להשתלט על מרכז העיר אותו מלכד הטליבן בפצצות. "המתקפה על מרג'ה החלה. הפלוגה שלנו מתכוננת לכבוש שטחים אסטרטגיים על מנת לחזק את הביטחון והיציבות בשביל אנשי המקום", סיפר סרן מרק גרינליף. במתקפה משתתפים 4,500 נחתים מצבא ארה"ב, 1,500 חיילים אפגניים ו-300 חיילם אמריקאים נוספים. לדברי מפקד טליבן באזור כוחות הטליבן באזור מונים 2,000 לוחמים.

המתקפה מתוכננת מזה מספר חודשים והושם בה דגש על שמירה על חיי אזרחים באזורי הלחימה. בארה"ב מעריכים כי אבדות אזרחיות גדולות תקשנה על הממשלה באפגניסטן לשמור על תמיכה ולמנוע מהטליבן להתחזק. מטוסים של נאט"ו פזרו כרוזים הקוראים לתושבי מרג'ה להישאר בבתיהם כדי להישמר מפגיעה. לפי הערכות רוב תושבי העיר המונה כ-100,000 בני אדם אכן נשארו בבתיהם אך רבים גם עשו את דרכם לעיר לשקר-גאה הנמצאת כ-30 קילומטר מזרחית למרג'ה.

(עדכון ראשון: 2:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully