וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "אם תאיימו נגביר קצב ההעשרה"

בתגובה לאיומי ארה"ב להטיל סנקציות נוספות על אירן באם זו תמשיך בהעשרת האורניום בשטחה, אמר דובר הפרלמנט האירני כי אם יימשכו האיומים תגביר ארצו את קצב ההעשרה

דובר הפרלמנט האירני עלי לריג'אני איים אמש (שישי) שארצו תגביר את קצב העשרת האורניום אם ממשל אובמה ימשיך לאיים עליה בהטלת סנקציות חדשות. "אפילו אם נשיא ארה"ב ברק אובמה יעז לחזור על איומי הקשחת הסנקציות עשר פעמים, עדיין נהייה נחושים להמשיך בתכנית ההעשרה שלנו, אבל בקצב מוגבר", אמר לריג'אני.

שלשום אמר דובר הבית הלבן רוברט גיבס כי הצהרות המשטר האירני לפיהן הוא מסוגל להעשיר אורניום לרמות של עשרות אחוזים "מבוססת על פוליטיקה, לא על פיזיקה". מעט קודם לכן, אמר נציג אירן בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) עלי אכבר סאלחי, כי העשרת האורניום ברמה של 20 אחוזים מתקדמת היטב. לדבריו, לאירן יש אפילו את היכולת להעשיר אורניום עד לרמה של 100 אחוזים אם תרצה בכך. עם זאת, הוא הדגיש כי לאירן אין כוונה לבצע מהלך כזה.

גם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד התייחס ליכולות העשרת האורניום של ארצו בנאום בעצרת המונית לציון יום השנה ה-31 למהפכה האיסלמית. אחמדינג'ד אמר כי אירן הפיקה את המנה הראשונה של אורניום מועשר ברמה של 20%. הנשיא האירני הוסיף כי "אירן היא כעת מדינה גרעינית", אולם הכחיש כי ארצו מייצרת פצצה גרעינית. "כשאנו אומרים שאנחנו לא בונים פצצות גרעיניות, זה אומר שאנחנו לא עושים את זה כי אנו לא מאמינים שצריך להחזיק בהן. האומה האירנית היא אמיצה מספיק שאם יום אחד נרצה לבנות פצצה גרעינית אנו נודיע על זה באופן פומבי בלי לפחד". לדברי אחמדינג'ד, לאירן יש את היכולת להעשיר אורניום ברמה גבוהה יותר, עד ל-80%, אך בוחרת לא לעשות זאת, וכי בעתיד הקרוב היא תוכל לשלש את תפוקת הדלק הגרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully