וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיפלומט אירני שערק: "כאוס בשגרירויותנו"

הקונסול הכללי האירני שערק בנורווגיה, מוחמד ראזה היידרי: "בשגרירויות אירן בעולם כאוס ונתק בין סגל המודיעין והסגל הדיפלומטי. עמיתים נוספים התפטרו, יש חשש לביטחונם"

מוחמד ראזה היידרי, דיפלומט אירני בכיר שהתפטר מתפקידו בעקבות דיכוי האופוזיציה האלים בארצו, אמר היום (שישי) שבשגרירויות אירן בעולם יש כעת כאוס גדול. "הסגל הדיפלומטי והסגל המודיעיני בשגרירויות שלנו ברחבי העולם מופרד במבני השגרירויות ואין בין הצדדים תקשורת".

היידרי, שימש כקונסול הכללי של אירן באוסלו, נורווגיה התפטר מתפקידו בסוף חודש דצמבר, בעקבות הדיכוי האלים של הפגנות האופוזיציה במהלך חג האשורה השיעי. מאז החל לדבר נגד משטר האייתוללות.

"כל בן אנוש צריך לשאול את עצמו למה שלטון שטוען שהוא שיעי מתייחס כך לעם שלו", אמר בראיון לרשת CNN. "לכן החלטתי להיפרד מהממשל ולחפש חופש ודמוקרטיה כי השלטון הזה לא עונה לצרכים של עמנו".

"אני מקווה שהשביתות וההפגנות 'יכופפו את גבה' של הממשלה כדי שתקשיב לרצון העם", הוסיף והזהיר: "אם השלטון ימשיך בדרך האלימות הוא לא יוכל לשלוט במערכת וננוע בכיוון שבו האחדות האירנית תהיה בסכנה".

לדברי היידרי, "מספר חברים שלי הצטרפו אלי ועזבו את תפקידיהם ברחבי העולם, אך בשל סיבות ביטחוניות אסור לפרסם את שמם. אמרתי לחבריי שבקרוב העם האירני יוכל לקבל החלטות עצמאיות, ואז ישפטו אותנו על פי מה שעשינו בתקופה זו".

כשנשאל על תגובת המשטר להחלטתו להתפטר אמר כי השלטון טען תחילה שהדבר לא אירע. "הממשלה יצרה עמי מגע. אני והמשפחה שלי נתונים ללחץ כדי שלא נדבר. הם הציעו לי הצעות כדי שאשוב לאירן וכשאחזור אתראיין בשדה התעופה ואכחיש את התפטרותי. ביקשו שאופיע בטלוויזיה וברדיו ואומר שהמערב יצר את השמועה הזאת. הם אמרו שכך אוכל להישאר במערכת ולהמשיך את שיתוף הפעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully