וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משמרות המהפכה תקפו גם את גוגל

הרפובליקה האיסלמית הודיעה כי היא מתכננת ליצור שירות דואר אלקטרוני לאומי. "ג'ימייל הושבת לחלוטין. גוגל עובד לסירוגין והאינטרנט כולו מושבת מצפון לטהרן"

אירן יצאה למלחמה נגד גוגל וסגרה את שירות הדואר האלקטרוני של החברה – ג'ימייל. מעשה זה, אשר בא יחד עם נקיטת פעולות נגד כל סוג של גישה לאינטרנט במדינה, מגיעים על רקע הפגנות נגד הממשלה האירנית אשר נערכו אתמול לציון יום השנה ה-31 למהפכה האסלמית. הרפובליקה האסלמית הודיעה כי היא מתכננת ליצור שירות דואר אלקטרוני לאומי.

עיתונאי מקומי, אשר ביקש להישאר בעילום שם, מסר לרשת החדשות האמריקנית פוקס ניוז כי ב-8 החודשים האחרונים בחן המשטר האירני את גוגל בזעם וזאת לאחר שגוגל השיקה את "גוגל בפרסית"- אתר אשר מתרגם דפי אינטרנט מאנגלית לפרסית ובכך הפך את האינטרנט כולו לזמין עבור האירנים.

"הרשויות זועמות מאז יוני לאחר שגוגל השיקה את "גוגל בפרסית" אמר העיתונאי לפוקס ניוז. עכשיו אירן פועלת באופן גלוי נגד גוגל. "מתחוללת מלחמה בין חברת הטלקומוניקציה בבעלות ממשלת אירן וגוגל ואירן הופכת לכועסת יותר ויותר על מעשיה של גוגל. ג'ימייל הושבת לחלוטין. גוגל עובד לסירוגין וכל אתרי הדואר האלקטרוני כגון הוטמייל ויאהו הושבתו גם כן. האינטרנט עובד מאוד לאט בטהרן, מצפון לטהרן האינטרנט מושבת לחלוטין. ממערב לטהרן עדיין ניתן לשלוח הודעות החוצה מאירן אך הכול עובד מאוד לאט", אמר העיתונאי.

גוגל אישרה את החסימה של ג'ימייל והחברה מסרה לפוקס ניוז כי "שמעו מגולשים מאירן שיש להם בעיה להשתמש בג'ימייל. אנו יכולים לאשר ירידה חדה בתעבורה והסתכלנו על הרשתות שלנו והן עובדות מצוין. אנו מאמינים בצורה נחרצת בכך שלאנשים בכל מקום יש הזכות לתקשר בצורה חופשית באינטרנט. לצערנו, לפעמים הדבר נמצא מחוץ לשליטתנו".

"בזמן שטכנולוגיות מידע מאפשרות לאנשים ברחבי העולם לתקשר בצורה בה מעולם עוד לא ניתן, הממשלה האירנית נראית נחושה למנוע מאזרחיה גישה למידע, את היכולת לבטא את עצמם בחופשיות, לתקשר ולחלוק רעיונות" אמר דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית פ.ג'יי קרולי. "חומות וירטואליות לא יעבדו במאה ה-21 טוב יותר מאשר עבדו חומות פיזיות במאה ה-20. העם האירני נחוש וימצא דרך להתגבר על המכשולים שהממשלה האירנית מעמידה בדרכו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully