וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירואט קובני - הבלט הרוסי חוזר לקובה

הבלט הרוסי בקצב הממבו - לאחר 30 שנות ניתוק, ישובו רקדני להקת ה"בולשוי" לבצע פירואטים מעל במות האי הקובני כחלק מחימום היחסים בין המדינות

לאחר 30 שנה של יחסים צוננים, להקת הבלט הרוסית המפורסמת ה"בולשוי", תשוב להופיע על אדמת קובה. גורמים רשמיים ברוסיה דיווחו כי הלהקה כולה צפויה להופיע בשנה הקרובה באי הקובני, זאת לאחר ששישה מחברי הלהקה יופיעו מחר (שבת) יחד עם להקת הבלט הלאומית של קובה.

הפעם האחרונה בה ביקרה הלהקה הרוסית בקובה היתה בשנת 1980 בפסטיבל הבלט הלאומי של המדינה בהוואנה. "הרקדנים שהיו פה בביקור הקודם ודאי זוכרים את קובה עם הרבה נוסטלגיה", סיפרה הרקדנית אלנה אדריאנקו במסיבת עיתונאים בבירה הקובנית. "זהו כבוד להיות פה", הוסיפה .

ההופעה מחר היא חלק ממאמצי חידוש היחסים בין קובה לרוסיה, שהיו בעלות ברית במשך 30 שנות המלחמה הקרה, עד התרסקות הגוש הסובייטי בשנת 1991. המדינות התקרבו בשנית במהלך השנתיים האחרונות לאחר שנציגים רוסים ביקרו תכופות באי וחתמו על הסכמים שנועדו לחזק את הקשרים העסקיים והפוליטיים בינן. כמו כן, נשיא קובה ראול קסטרו ביקר בשנה שעברה ברוסיה.

אולגה זחוקובה ממשרד התרבות הרוסי אמרה כי לאחר שנחתם הסכם שיתוף פעולה תרבותי עם הקובנים, הדרך לבואה של הלהקה כולה בשנה הקרובה סלולה. "בעתיד הקרוב אנו עומדים להביא לקובה אמנים מלהקת הבולשוי והמרינסקי, אשר גם לה אמנים רבים", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully