וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: תוגבר מעורבות בלייר במו"מ המדיני

מזכירת המדינה האמריקאית הודיעה כי נציג הקוורטט טוני בלייר והשליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל ישלבו כוחות במאמצים להחזיר את ישראל והפלסטינים לשולחן המשא ומתן

מזכירת המדינה אמריקאית הילרי קלינטון הודיעה הלילה (שישי) לאחר שיחה עם שליח הקוורטט טוני בלייר "יגביר" את שיתוף הפעולה עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל. ראש הממשלה בריטי לשעבר מייצג את מועצת הקוורטט בנושאי המזרח התיכון ויצטרף למאמציו של מיטשל להחזיר את ישראל והפלסטינים לשולחן המשא ומתן.

קלינטון הודיעה כי בלייר יתמקד בסיוע בהכנת היסודות למדינה פלסטינית עתידית וב"שיפור החופש ויכולת התנועה של הפלסטינים". עוד הוסיפה קלינטון כי מיטשל יתמקד בעידוד המגזר הפרטי להשקיע כספים ולשפר את תנאי החיים ברצועת עזה.

דוברו של בלייר אמר בתגובה לדבריה של קלינטון כי שליח הקוורטט מצפה לשיתוף הפעולה עם מיטשל. בשנה האחרונה, אמר הדובר, חלה התקדמות בגדה המערבית אולם ישנה עוד מלאכה רבה לפניהם, במיוחד ברצועת עזה שבשליטת חמאס. "צריך לאמץ אסטרטגיה חדשה שתביא לסיום הסגר על עזה כך שמלאכת השיקום תתקדם ושעסקים לגיטימיים יוכלו לשגשג", אמר, "בהתמקדות בשינוי 'מלמטה למעלה' נוכל ליצור את האווירה הנכונה שהמגעים המדיניים יצליחו".

בישראל מקבלים את הצעתה של ארה"ב לתווך בשיחות עם הפלסטינים, אולם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר כי יודיע על החלטתו לאחר שיקבל הסברים מוושינגטון. אבו מאזן הביע את הסכמתו לנהל משא ומתן עקיף עם ישראל לאור התמיכה הערבית הנרחבת שקיבל, והבהיר לשליח האמריקאי כי יסכים לחדש את המגעים אם ישראל תקפיא לגמרי את הבנייה בהתנחלויות למשך שלושה חודשים.

שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים נפסקו לפני יותר משנה על רקע מבצע "עופרת יצוקה" ולא חודשו בעקבות חילוקי דעות בין הצדדים לגבי התנאים שיאפשרו את תחילתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully