וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון במצב "מצוין", צפוי לשוב היום לביתו

רופאו של הנשיא לשעבר של ארה"ב סיפר כי מצבו של קלינטון "מצוין" וכי הוא צפוי לשוב לביתו בהמשך היום. קלינטון עבר בהצלחה ניתוח להחדרת שני תומכים לעורקיו הראשיים. אובמה איחל "החלמה מהירה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין)

רופא הלב של נשיא ארה"ב לשעבר, ד"ר אלן שוורץ, אמר הלילה (שישי) כי מצבו של קלינטון "מצוין", זאת לאחר ניתוח שעבר בליבו במהלכו הותקנו שני תומכים בעורקיו הראשיים. הוא סיפר שהנשיא לשעבר חש בימים האחרונים כאבים בחזה ועל בסיס הסימפטומים שאובחנו הוחלט לאשפזו ולהתקין את התומכים בעורקים המובילים דם לליבו, זאת מאחר שאחד מארבעת המעקפים שהותקנו בלבו של קלינטון בשנת 2004 נסתם.

שוורץ הוסיף כי קלינטון צפוי להשתחרר מחר מבית החולים ושביום שני הוא יוכל לשוב לעבודה. הנשיא לשעבר הובהל לטיפול נמרץ אמש בבית החולים קולומביה בניו יורק לאחר שחש כאבים בחזה. מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון דחתה את נסיעתה לערב הסעודית ביממה על מנת לשהות לצד בעלה.

נשיא ארה"ב ברק אובמה שוחח הלילה עם קלינטון ואיחל לו "החלמה מהירה". אובמה אמר שהפעילות של קלינטון לשיקום האיטי חשובה מכדי שיהיה מרותק למיטתו למשך זמן רב ושכולו תקווה כי הנשיא לשעבר ישוב במהרה לעבודה. קלינטון השיב לאובמה כי הוא "מרגיש מצוין".

קלינטון, בן 63, עבר בשנת 2004 ניתוח מעקפים, והתלונן בימים האחרונים על כאבים בחזהו, כך עולה מדיווח ברשת ABC. מקורבים לנשיא לשעבר מסרו כי באחרונה היה נתון תחת לחץ רב. קלינטון עמד בראש משלחת סיוע שיצאה להאיטי בתפקיד מתאם מאמצי הסיוע הבינלאומי באזור.

עוזרו של קלינטון, דגלאס בנד אמר בהצהרה בנושא אמש כי "הנשיא במצב רוח טוב וימשיך להתמקד בעבודת הקרן אותה הוא מקדם, ובמאמצי השיקום של האיטי". אשתו של ביל, הילרי קלינטון, מזכירת המדינה האמריקאית, עזבה את וושינגטון, ומקורבים לה מסרו כי היא נראתה רגועה באופן יחסי.

עדכון ראשון: 00:09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully