וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזמין גניבת השלט מאושוויץ נעצר בשבדיה

משטרת שבדיה עצרה את אנדרס הוגסטרום, מנהיג קבוצה ניאו נאצית, החשוד שהזמין את גניבת השלט "העבודה משחררת" ממחנה ההשמדה אושוויץ. בקרוב יוחלט אם להסגירו לפולין

המשטרה בשבדיה עצרה היום (חמישי) את מנהיג הקבוצה הניאו נאצית אנדרס הוגסטרום החשוד בהזמנת גניבת השלט "העבודה משחררת", ממחנה ההשמדה אושוויץ. "הוא מוחזק בידי המשטרה וביקש להיפגש עם עורך דין", אמרה התובעת השבדית אגנטה הילדינג קוואמסטרואם, אך סירבה לפרט אודות ההאשמות נגדו.

לדבריה, הוגסטרום אמור היה לשמש כמתווך, שימכור את השלט לקונה אחר. הגנבים מפולין שעבדו עבורו וגנבו את השלט בפועל נתפסו על ידי המשטרה המקומית יומיים לאחר שנגנב. כעת צפוי בית המשפט השבדי להכריע אם להסגיר את הוגסטרום לידי פולין.

הוגסטרום, פעיל לשעבר בימין הקיצוני, הודה בכלי התקשורת השבדיים שהוא היה אמור לקבל את השלט מהגנבים ולמכור אותו למזמין חיצוני תמורת מאות אלפי דולרים. הוא הודה כי שימש כ"איש קשר" בין הגנבים לבין מזמין הגניבה, אך הכחיש בכל תוקף כי הוא היה זה שיזם את הרעיון והזמין את גניבת השלט. על פי מספר דיווחים, מי שהזמין את הגניבה היה אזרח בריטי אמיד, הידוע כניאו נאצי וכאספן של חפצים נאצים היסטוריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully