וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמריקאים שהבריחו ילדים מהאיטי ישוחררו

עשרת האמריקאים שנתפסו בגבולות המדינה פגועת רעידת האדמה עם 33 ילדים והואשמו בניסיון חטיפה ישוחררו. "לא נמצאו עדויות לכוונה פלילית"

בית המשפט בהאיטי החליט הלילה (חמישי) לשחרר את עשרת אזרחי ארה"ב שהואשמו בחטיפת 33 ילדים תושבי האי לאחר רעידת האדמה. מקור המקורב לבית המשפט בהאיטי מסר כי השופטים לא מצאו עדות לכוונות פליליות מצד הנאשמים. על פי הגורם ההחלטה לא פורסמה עדיין באופן רשמי אך העצורים עשויים להשתחרר עוד היום.

עשרת האמריקאים נעצרו לפני כ-11 ימים בחשד שניסו להבריח 33 ילדים אל מחוץ למדינה. ב-BBC דווח, כי העצורים חברים בארגון צדקה ממדינת איידהו, שראשיו אמרו לרשת הבריטית כי הם היו בדרכם להעביר יתומים שניצלו מרעידת האדמה לבית מחסה ליתומים ברפובליקה הדומיניקנית. משטרת האיטי טענה מנגד כי לאמריקאים לא היו המסמכים הדרושים כדי להוציא את הילדים מחוץ למדינה.

הרשויות באי שחרב לפני כחודש ברעידת אדמה חזקה, חוששים כי סוחרי ילדים ינסו לנצל את המצב הקשה השורר במדינה ולבצע אימוצים בלתי חוקיים, מהם ירוויחו מאות אלפי דולרים. העצורים, חלקם מיסיונרים, טוענים כי בסך הכל ביקשו להקים בית יתומים על האי הסמוך, בו יוכלו הילדים לחיות בשקט עד אשר המצב במולדתם ישתפר, והם יועברו לחזקת הרשויות בהאיטי. חבריהם של העצורים סיפרו כי הם באו במטרה לעזור ולא ביקשו לחטוף את הילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully