וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגזר הציבורי ביוון מסרב לשלם על הגירעון

המגזר הציבורי ביוון ערך שביתה נרחבת במחאה על כוונת הממשלה לפגוע בשכרו. העובדים טוענים כי הם מסרבים להיות היחידים שמשלמים על הגירעון העצום במדינה

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

עובדי המגזר הציבורי ביוון יצאו היום (רביעי) לרחובות במחאה על כוונת הממשלה לפגוע בשכרם בניסיון להלחם בגירעון התקציבי המאיים על יציבות המדינה. ההפגנות נערכות במסגרת שביתת ענק בת יממה, במהלכה קורקעו טיסות, משרדי הממשלה חדלו מעבודתם, לא התקיימו לימודים בבתי הספר, ובתי החולים הציבוריים פועלים במתכונת חירום.

השביתה אורגנה על ידי ארגון עובדים, שיצא נגד הכוונה להקפיא שכר, לקצץ בתנאי העבודה ולהעלות את גיל הפרישה במגזר הציבורי במטרה להציל את קרנות הפנסיה במדינה. העובדים טוענים שבעלי השכר הנמוך ביותר ייפגעו מהצעדים, בעוד שהכנסת העשירים לא תפגע.

השביתה היא מבחן חשוב ליכולתה של ממשלת ג'ורג' פאפאנדראו להעביר את הרפורמות הכלכליות במדינה. אך לדברי מומחים, לממשלה יש תמיכה ציבורית מספיק רחבה כדי להתגבר על ההתנגדות. מחר ייפגשו מנהיגי האיחוד האירופי בבריסל כדי לדון במשבר ביוון והשלכתו על האירו. הגירעון ביוון עומד על 12.7%, יותר מפי ארבע ממה שמותר לחברות גוש האירו. בנוסף, צברה המדינה חוב בסך 419 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully