וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מתכננת סנקציות נגד משמרות המהפכה

בכירים בממשל האמריקאי הודיעו שהם מתכננים שורה של סנקציות נגד משמרות המהפכה באירן. אמש הודיעה ארה"ב כי תהיה מוכנה לסייע לאירן בפיתוח גרעין למטרות רפואיות

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכת וידאו: גדי וינסטוק; קריינות: אילן שניג)

משרד האוצר האמריקאי הודיע היום (רביעי) כי יפעיל סנקציות נגד חברות בת בבעלות משמרות המהפכה וכנגד מפקד הזרוע המבצעת של משמרות המהפכה באירן. הסנקציות יכללו איסור על מסחר בין גורמים אמריקאים לחברות הבת. מטרת הסנקציות היא להקפיא נכסים של משמרות המהפכה הנמצאים בבעלות אמריקאית. משרד האוצר אמר כי הזרוע המבצעת של משמרות המהפכה מעורבת בבניית רחובות, כבישים, מנהרות, ופרוייקטים נוספים, והרווחים עוזרים לממן את תכניתה הגרעינית של אירן.

מוקדם יותר היום דיווח העיתון "ניו יורק טיימס" כי הממשל האמריקאי מכין שורה של סנקציות שיכוונו נגד משמרות המהפכה באירן. בכירים בבית הלבן מכנים את התכנית כמאמץ "סיסטמטי" לשים חוצץ בין משמרות המהפכה והאוכלוסייה האזרחית באירן. לדברי ארה"ב, משמרות המהפכה אחראיות על תכנית הגרעין האירנית וכן תומכות בארגונים איסלמיים מיליטנטים ואף פוגעות במתנגדי המשטר.

ארה"ב תפעיל את הסנקציות הכלכליות על פי החלטת מועצת הביטחון של האו"ם שמונה מספר חברות וכן מגוון רחב של נכסים הנמצאים בבעלותן של משמרות המהפכה, ביניהם גם שדה התעופה בטהרן. על ידי כך מקווה הממשל האמריקאי להגביר את הלחץ על הארגון באופן משמעותי. "עשינו מאמצים רבים על מנת לומר לאירן שאנחנו מוכנים לנהל שיחות בונות לגבי איך היא יכולה להתאים עצמה לנורמות ולחוקים הבינלאומיים, ועל ידי כך לחזור ולהיות חברה בקהילה הבינלאומית", אמר אמש נשיא ארה"ב ברק אובמה. "הם עשו את ההחלטות שלהם עד כה", הוסיף.

אמש הודיעה ארה"ב כי הקהילה הבינלאומית מוכנה לסייע לאירן לייצר איזוטופים לשימוש רפואי מחוץ לשטח המדינה. לדברי מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, צעד זה נועד לתרום ליצירת אמון בין אירן למערב.

במקביל, הבהירה ארה"ב כי היא נערכת להטלת סנקציות על אירן באם זו תעמוד בסירובה לשתף פעולה עם המערב ותמשיך במאמציה להעשיר אורניום בשטחה. הנשיא אובמה אמר כי ההכנות להטלת הסנקציות מתקדמות בקצב מהיר. לדברי אובמה, ניסיונותיה של אירן לייצר נשק גרעיני אינם מקובלים על העולם. "הקהילה הבינלאומית מאוחדת בנושא התנהגותה הפראית של אירן, והיא בוחנת מגוון אפשרויות להפעלת לחץ על אירן". אובמה הדגיש כי עמדתה של סין בנושא עדיין איננה ברורה. עם זאת שיבח הנשיא את רוסיה ואמר כי הוא מרוצה מהתנהלותה בנושא.

אתמול העריך דובר הפנטגון כי ההחלטה על סנקציות חדשות על אירן צפויה להתקבל בשבועות הקרובים. הדובר מסר כי ארצות הברית תקדם הנושא במועצת הביטחון של האו"ם בהקדם. הבוקר דיווחה הטלוויזיה הממלכתית באירן כי החל תהליך העשרת האורניום ברמה גבוהה במתקן הגרעיני בנתאנז. "היום החלנו לייצר דלק גרעיני מועשר, ברמה של 20%, בנוכחותם של פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית", נמסר בהודעה רשמית מטעם הממשל. אך דובר משרד החוץ מסר כי ארצו עדיין מוכנה לבצע החלפת דלק אם דרישותיה ייענו.

עדכון ראשון: 21:11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully