וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדינת ישראל - מדינת מקור ויעד לסחר בנשים"

יו"ר ועדת המשנה לסחר בנשים האשימה בדיון הוועדה את מדינת ישראל בחוסר הדאגה לקורבנות הסחר בבני אדם ההתנערות מאחריות עליהן. "אחריות ישראל כפולה ומכופלת"

"מדינת ישראל היא מדינת מקור ויעד לסחר בנשים. יש לעשות הבחנה בין קורבנות הסחר לבין שאר העובדים הזרים". כך פתחה הבוקר (שני) יו"ר ועדת המשנה למאבק בסחר לסמים, חברת הכנסת אורית זוארץ (קדימה) בדיון שקיימה הוועדה בנושא "מדיניות משרד הפנים ויחידת האכיפה 'עוז' כלפי קורבנות סחר בבני אדם".

בדיון, בו השתתפו נציגים ממשרד הפנים, המשפטים, ביטחון הפנים, הרווחה והשירותים החברתיים, טענה זוארץ כי תופעת הסחר בקורבנות מציבה בפני ישראל אחריות "כפולה ומכופלת", זאת לאור העובדה שמדובר במקרים שהתרחשו בתוך תחומי מדינת ישראל, ועל כן אין לפטור את האחריות מעליה. זוארץ אף הוסיפה כי אין לשכוח שלא מדובר רק בנשים זרות תחת תופעת הסחר. "יש לשמור על איזון מדינתי בהגנה על קורבנות הסחר. אני מצפה לשיתוף פעולה הדוק בין שר החוץ ושר הפנים. מצפה לחשיבה מעמיקה ואחראית. אנו כמדינה אמורים לפתח קשרי חוץ ולא לפגוע בהם, שהרי מדובר גם בסחר פנים של נשים ישראליות ולא רק בנשים מחו"ל", אמרה.

בין הדברים שעלו בדיון ציינה יו"ר ועדת המשנה כי "יש תחושה שיש עם מי לדבר. נמשיך להציב מטרות ויעדים בנושא קורבנות הסחר בבני אדם". חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) הוסיף לדבריה ואמר כי יש לתת לקורבנות הסחר בבני אדם יחס אחר: "יש להקל את השהות שלהם כאן בארץ".

מנכ"ל משרד הפנים גבריאל מימון, טען כי משרד הפנים עושה כל שביכולתו למגר את תופעת הגעת הנשים שעשויות להיות קורבנות סחר. לדבריו, הפעילות המשולבת הרשויות המעורבות, בינן יחידת "עוז", מצליחה להניב תוצאות בשטח. "אפשר לראות גרף יורד בהיקף הסחר בנשים בשנים האחרונות. ככל שנהיה נחושים יותר, נגיע להשגת היעד", אמר.

את הדיון סיכמה זוארץ בדרישה מהגורמים המקצועיים להעמיק את ההדרכה בנושא, ופרסה את הפעילות העתידית של הוועדה, מגדירה אותה ככזו שנועדה להקל על הקורבנות, כמו למשל בסיפוק מתרגם מתווך. כמו כן דורשת הוועדה לבחון את סוגיית מעמדן של הנשים, מעבר לשהייתן במקלט בדרכן לשנת שיקום, על מנת שתוכלנה להמשיך ולקבל שירותי רווחה ובריאות בקהילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully