וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן תבנה 10 מתקנים נוספים להעשרת אורניום

אירן ממשיכה להתריס מול מעצמות המערב. לאחר שהכריזה שבכוונתה להעשיר אורניום לרמה של 20%, מודיעה אירן כי עשרה מתקנים להעשרת אורניום יוקמו בשנה הקרובה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

יממה לאחר שהודיע נשיא אירן כי ארצו תחל להעשיר אורניום לרמה של 20%. מגיעה הודעה מתריסה נוספת מכיוון אירן לעבר מעצמות המערב.10מתקנים נוספים להעשרת אורניום יוקמו בשנה האירנית הקרובה, שמתחילה ב-21 במרץ, כך אמר היום (שני) ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית באירן.

תאריך היעד להעשרת האורניום נקבע - מחר יחלו הצנטריפוגות להעשיר את האורניום שברשות אירן. ראש סוכנות הגרעין האירנית צוטט אמש בטלוויזיה הרשמית שאמר כי הודעה על כך תימסר היום לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.

אתמול הורה נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד לסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית להתחיל בהעשרת אורניום לרמה של 20%, לצורך הפעלת כור המחקר שלה בטהרן והערב מסתבר שתאריך היעד הוא יום שלישי. ההוראה מטילה ספק באשר לכוונת אירן להגיע להסכם עם המערב. בתוך כך אמר אתמול בערב המנהיג הרוחני של אירן, האייתוללה עלי חמינאי כי החורבן של מדינת ישראל "יתרחש בקרוב". במהלך פגישה שקיים עם מזכ"ל הג'יהאד האיסלמי רמדאן עבדאללה שלח, אמר חמינאי כי "אני מאוד אופטימי לגבי העתיד של פלסטין ומאמין כי ישראל נמצאת במדרון של דעיכה והידרדרות. אינשאללה, החורבן שלה יתרחש בקרוב. במהלך 60 שנות קיומו, הפך המשטר הציוני לסמל של רוע, דיכוי וחוסר צדק".

הוראתו של אחמדינג'ד להעשיר את האורניום עומדת בניגוד להסכם הפשרה, שגובש בין סבא"א ושש המעצמות והוצע לאירן, לפיו רוב מאגר האורניום האירני יישלח להעשרה במדינה אחרת ויוחזר לה בצורת של מוטות דלק לשימוש בכור למטרות רפואיות.

בתוך כך, מפקד בחיל האוויר האירני מסר היום כי ארצו תחשוף בקרוב מערכת הגנת טילים מתוצרתה בעלת יכולות הדומות, ואולי אף חזקות יותר, ממערכת ההגנה הרוסית נגד מטוסים ה S-300. רוסיה אמורה לספק לאירן מערכת S-300, אך עד כה העסקה לא בוצעה ולא ידוע מתי, אם בכלל, היא תתקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully