וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם יימשך הקיפאון, לא יהיה שלום בדורנו"

מלך ירדן, עבדאללה מאיים שהמשך הקיפאון המדיני יוביל את האזור אל פי תהום: "אם ארה"ב לא תתניע את תהליך השלום בחודש הקרוב, הוא לא יקודם כלל, והדור שלנו לא יזכה בשלום"

מלך ירדן, עבדאללה הזהיר אמש (ראשון) מפני השלכות חמורות לאזור, אם הקפיאון המדיני יימשך. "אם האמריקאים לא יקדמו את תהליך השלום בחודש הקרוב, אני לא בטוח שנצליח לקדם אותו כלל".

"האתגר המרכזי עבור ירדן והקהילה הבינלאומית הוא להציג לציבור הישראלי את היתרונות של פתרון שתי המדינות. אם נאבד את ההזדמנות הזו ולא יושג שלום בתוך שנה או שנתיים, אני סבור שהדור שלנו לא יזכה בשלום", אמר עבדאללה.

עבדאללה טען עוד שכדור בידי ארה"ב, ודרש ממנה להעניק לקונפליקט "את תשומת לבה המלאה". לטענתו, "הציבור אינו משוכנע בהצלחת התהליך והאמינות של ארה"ב עומדת בסימן שאלה".

בראיון לרשת CNN ציין המלך הירדני כי ישנם שני פתרונות אפשריים לסכסוך: מדינה דו-לאומית או שתי מדינות לשני העמים. "הפתרון הראשון מאיים באופן קיצוני על הציבור הישראלי", אמר.

לפיכך, "הפתרון היחידי הוא של שתי מדינות, שייתן לישראלים ולפלסטינים את האפשרות לחיות יחד, ובפרט - יאפשר לערבים ולמוסלמים לחתום הסכמי שלום עם ישראל. 57 מדינות, כשליש מהמדינות החברות באו"ם, אינן מכירות בישראל, כך שהבידוד של ישראל הוא בעיה אמיתית עבורה".

עבדאללה התייחס גם לאפשרות של מעורבות ירדנית בשליטה בגדה המערבית. לדבריו, קיימים גורמים בממשלה הישראלית המבקשים "לדחוף את ירדן למלא תפקיד מרכזי בגדה". זה לא הולך לקרות", הצהיר, "לירדן אין שום עניין בגדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully