וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפי המדגמים יאנוקוביץ' הוא נשיא אוקראינה

מדגמים טלוויזיונים מצביעים כי מנהיג האופוזיציה ויקטור יאנוקוביץ' קיבל 48.7 אחוז מהקולות בעוד שטימושנקו קיבלה רק 45.5 אחוז. "התוצאות בתחום טעות הדגימה"

מדגמים טלוויזיוניים בחירות אשר נערכו היום (ראשון) באוקראינה מצביעים כי מנהיג האופוזיציה ויקטור יאנוקוביץ' זכה בניצחון על פני יריבתו ראש הממשלה יוליה טימושנקו בסיבוב השני בבחירות לנשיאות המדינה. לפי המדגמים יאנוקוביץ' קיבל 48.7 אחוז מהקולות בעוד טימושנקו קיבלה 45.5 אחוז מהם. אחד מעוזריה של טימושנקו אמר לאחר פרסום המדגם כי "התוצאות הן בתחום טעות הדגימה ולכן מוקדם מדי לקבוע מי ניצח".

הבחירות היום הן שיאו של מסע בחירות שעמד בסימן של השמצות הדדיות מצד שני המתמודדים. טימושנקו כינתה את יאנוקוביץ' "בובה" של תעשיינים עשירים וקראה לו פחדן בשל סירובו להתמודד מולה בעימות טלוויזיוני. יאנוקובץ' האשים את טימושנקו בכך שהיא מבטיחה הבטחות שאין ביכולתה לקיים ובאמירת "שקרים יפים". שני המתמודדים האשימו אחד את השני בניסיון לזייף הצבעות.

בסיבוב הראשון שנערך ב-17 בינואר גבר ינוקוביץ' על טימושנקו ב-10% מהקולות. טימושנקו איימה לארגן מחאות דוגמת "המהפכה הכתומה" אם תחשוב כי התוצאות זויפו. הבחירות בחודש שעבר היו הראשונות במדינה מאז ה"מהפכה הכתומה" ב-2004, בה היו מעורבים שני המתמודדים המובילים. ינוקוביץ' הואשם בזיופים שהובילו למחאת האזרחים וטימושנקו הייתה זו שהאשימה אותו בהכנות לזיוף הבחירות. טימושנקו היתה אחת ממובילות ה"מהפכה הכתומה", שבעקבותיה נבחר ויקטור יושצ'נקו לנשיא. כעת מנסה ינוקוביץ' לשוב למרכז הזירה הפוליטית, לא מעט בזכות מאוכזבי טימושנקו, והמשבר הכלכלי העמוק במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully