וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתבר שגם הדבורים אוהבות ניקוטין

ממחקר שנערך באוניברסיטת חיפה עולה כי דבורים מעדיפות צוף שמכיל גם ניקוטין וקפאין על פני צוף ללא חומרים אלה. הניסוי הבא יבדוק האם הדבורים כמו בני האדם מתמכרות לניקוטין

בני האדם הם לא החיה היחידה בטבע אשר אוהבת קפאין וניקוטין. מחקר שנערך באוניברסיטת חיפה העלה כי דבורים מעדיפות צוף בעל ריכוזים קטנים של ניקוטין וקפאין על פני צוף ללא חומרים אלה.

המחקר, שנערך בחוג לביולוגיה אבולוציונית סביבתית באוניברסיטת חיפה, נבדק האם החומרים קפאין וניקוטין, הנמצאים בריכוזים שונים גם במספר סוגים של פרחים, מושכים את הדבורים אליהם. החוקרים אפשרו לדבורים לבחור בין צוף מלאכותי שהכיל סוכר בריכוז המצוי בפרחים בטבע וריכוזים שונים של קפאין וניקוטין לעומת צוף "נקי" שהכיל רק סוכר.

מהממצאים עלה כי הדבורים מעדיפות באופן מובהק צוף שמכיל ניקוטין וקפאין. ריכוז הניקוטין המועדף על הדבורים היה כמו ריכוזו בטבע. ככל שהריכוז עלה על ריכוז זה הן העדיפו באופן מובהק צוף "נקי".

לדברי החוקרים, קשה לקבוע בוודאות האם החומרים הממכרים בצוף התפתחו במהלך האבולוציה כדי לייעל את תהליך ההאבקה, אולם אפשר לשער על פי הממצאים כי הצמחים שנבררו במהלך הברירה הטבעית היו אלו שפיתחו ריכוזים "נכונים" של חומרים ממכרים אלה כך שהם ימשכו את הדבורים ולא ידחו אותם, מה שכמובן מעניק להם יתרון גדול על פני צמחים אחרים. החוקרים הדגישו שהניסוי הנוכחי הוכיח העדפה ולא התמכרות, וכעת בכוונתם לבדוק האם הדבורים אכן מתמכרות לניקוטין וקפאין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully