וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: עצרנו מפגינים שנשכרו ע"י ה-CIA

משרד המודיעין האירני מסר כי עצר שבעה בני אדם החשודים בליבוי ההפגנות האנטי ממשלתיות. לטענת הממשל האירני השבעה אומנו על ידי סוכנות הביון האמריקאית

שבעה בני אדם נעצרו באירן בחשד שליבו את המהומות לאחר הבחירות לנשיאות המדינה ביוני שעבר, כך דיווחה היום (ראשון) סוכנות הידיעות IRNA. על פי הדיווח, בין העצורים מפגינים שנשכרו למשימה על ידי ה-CIA האמריקאי.

הידיעה על המעצרים מגיעה בעוד שבאירן מתכוננים לסיבוב נוסף של הפגנות אנטי-ממשלתיות השבוע, לציון 31 שנים למהפכה האיסלמית. תומכי האופוזיציה מנצלים אירועים רשמיים כדי לנסות ולהחיות את מחאתם על תוצאות הבחירות ביוני, שלטענתם זויפו על מנת להבטיח את בחירתו המחודשת של מחמוד אחמדינג'ד. מפקד במשמרות המהפכה אף הזהיר כי כוחותיו יתעמתו עם מפגינים. "יום השנה למהפכה שייך ל-70 מיליון אירנים, ולא ניתן לאף אחד להחרים אותו למען קבוצה מסוימת", נאמר בהודעה.

"שבעה אנשים הקשורים באופן ארגוני לאנטי-מהפכניים, התקשורת הציונית וגורמי הסתה נעצרו", נאמר בהודעה מטעם משרד מודיעין שפורסמה ב-IRNA. ההודעה הוסיפה כי העצורים קשורים לתחנת רדיו הנתמכת על ידי ארצות הברית. וכי הם אומנו בהפרות סדר והפצת שמועות באיסטנבול ובדובאי. עוד נאמר כי "חלק מהעצורים נשכרו באופן רשמי על ידי סוכנות המודיעין האמריקאית CIA", וכי הם נטלו חלק משמעותי בהפגנות האנטי-ממשלתיות, במיוחד אלה שנערכו במהלך חג "העשורא" בסוף דצמבר. לפחות שמונה בני אדם נהרגו באותן מהומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully