וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: הוריתי להגביר העשרת האורניום

הסכם הגרעין עם המערב מתרחק? נשיא אירן הורה למדענים בארצו להתחיל בהעשרת אורניום בשיעור 20%, לצורך הפעלת כור מחקר גרעיני בטהרן

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד הורה היום (ראשון) לסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית להתחיל בהעשרת אורניום לרמה של 20%, לצורך הפעלת כור המחקר שלה בטהרן. כך דווח בטלוויזיה האירנית. ההוראה מטילה ספק באשר לכוונת אירן להגיע להסכם עם המערב.

"ביקשתי מד"ר סלחי להתחיל בייצור דלק גרעיני בשיעור 20%, באמצעות צנטריפוגות", אמר אחמדינג'ד בנאום טלוויזיוני. נשיא אירן התכוון, לפי הדיווח, לעלי אכבר סלחי, ראש הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית. עם זאת, הבהיר אחמדינג'ד: "הדלת למגעים עדיין פתוחה".

הוראתו של אחמדינג'ד עומדת בניגוד להסכם הפשרה, שגובש בין סבא"א ושש המעצמות והוצע לאירן, לפיו רוב מאגר האורניום האירני יישלח להעשרה במדינה אחרת ויוחזר לה בצורת של מוטות דלק לשימוש בכור למטרות רפואיות.

כך לא יהיה לאירן מספיק אורניום מועשר לבניית נשק גרעיני, וההתחמשות הגרעינית שלה תעוכב. טהרן טרם השיבה להצעה באופן רשמי ומחייב, אולם לפי ההערכות, הוראתו האחרונה של אחמדינג'ד מקטינה את הסיכוי שההסכם ייצא לפועל.

משרד החוץ הבריטי אמר כי הודעתו של אחמדינג'ד היא "נושא בעל חשש רציני בבירור", והוסיף כי "זוהי הפרשה בוטה של חמש החלטות של מועצת הביטחון של האו"ם". במקביל, מזכיר ההגנה האמריקאי, הנמצא ברומא, דחק בקהילה הבינלאומית לעבוד יחד כדי להפעיל לחץ על הממשלה האירנית, ולא העם האירני, במטרה לרסן את תכנית הגרעין של הרפובליקה האיסלמית. במסיבת עיתונאים ברומא אמר גייטס כי לדעתו יש עדיין זמן להצלחת סנקציות ולחץ: "ללחץ על ממשלת אירן, לעומת אזרחי אירן, יש פוטנציאל גדול יותר להשיג את מטרתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully