וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: מספר שיא של מקרי אנטשמיות ב-2009

מנתונים שנאספו בבריטניה עולה כי בשנת 2009 אירעו 924 מקרי אנטישמיות - 55% יותר מהשיא הקודם שנרשם ב-2006. העלייה במקרים קשורה למבצע "עופרת יצוקה"

מספר תקיפות היהודים בבריטניה על רקע אנטישמי הגיעו למספרי שיא בשנת 2009, כך עולה מנתונים שאספו הקהילות היהודיות בממלכה. הקרן לביטחון הקהילה (CST) מסרה כי יש בידיה נתונים על 924 מקרי אנטישמיות אשר אירעו בשנה החולפת, 55% יותר מהשיא הקודם אשר נרשם בשנת 2006 ועמד על 598 מקרים. הקרן מסרה כי העלייה במקרה האנטישמיות מקושרת למבצע צה"ל בעזה "עופרת יצוקה".

מספר שיא זה במקרי האנטישמיות בא לאחר שנתיים בהם הייתה ירידה במקרי האנטישמיות ולפי הקרן רוב המקרים התרחשו במהלך מבצע צה"ל או מיד לאחריו. מבצע "עופרת יצוקה" החל בדצמבר 2008 והקרן לביטחון הקהילה מסרה כי מספר מקרי האנטישמיות בבריטניה עלה בצורה דרסטית בינואר. אחד המקרים שתועדו היה חתיכות בייקון אשר הונחו על ידיות דלתותיו של בית כנסת בלידס. במקרה אחר ילדה בת 12, היהודייה היחידה בבית ספרה, הוקפה על ידי תלמידי בית הספר אשר צעקו "מוות ליהודים".

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון תיאר את הנתונים האלה כ"מטרידים ביותר". בהודעה שפרסם ראש ממשלת בריטניה נמסר כי "העלייה במקרי האנטישמיות אשר נרשמו על ידי הקרן בשנה החולפת היא מטרידה ביותר". בראון הוסיף כי "אני חבר גאה של ישראל ומקדם דיון פורה על הדרך בה ניתן להבטיח גם מדינת ישראל החיה בביטחון ומדינה פלסטינית בת קיימא המתקיימת לצידה. הדיון הוא מבורך אך לא משנה כמה גדולה תהיה עוצמת הרגש, אין דבר שיוכל להצדיק אלימות ותקיפה ואנו נתייצב נגד כל אלו אשר מבקשים להשתמש ברגשותיהם נגד ישראל כתירוץ או הסוואה לתקיפת אנטישמיות על הקהילה היהודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully