וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן טוענת: רוסיה תמכור לנו טילי S-300

לדברי השגריר האירני במוסקבה, רוסיה תעמוד בתנאי החוזה שנחתם בין המדינות בשנת 2007 ותמכור לאירן טילים נגד מטוסים בעלי טווח ארוך. בקרמלין לא אישרו את הידיעה

שגריר אירן ברוסיה אמר הלילה (שישי) כי רוסיה לא חזרה בה מהבטחתה לספק לאירן טילים ארוכי טווח נגד מטוסים, כך דווח בוושינגטון פוסט. סוכנות הידיעות הרוסית ציטטה את השגריר סייד רזה סג'אדי שאמר כי "עמיתינו הרוסים הבטיחו כי יעמדו בהתחייבויותיהן", אולם מהקרמלין סרבו להגיב לידיעה. רזה סג'אדי אמר גם כי ארצו מוכנה לבצע את העסקה.

רוסיה חתמה עם אירן על חוזה בשנת 2007 לפיו היא תמכור לרפובליקה האיסלמית של אירן טילים נגד מטוסים מסוג 300-S, אולם העסקה עדיין לא יצאה אל הפועל. העיכוב בביצוע העסקה לא הוסבר אולם ידוע כי ישראל וארה"ב מתנגדות באופן נחרץ לעסקה שתשפר באופן משמעותי את מערך ההגנה האירני.

בתוך כך, נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד הודיע אמש על נכונותה של אירן לשלוח את האורניום המועשר שלה אל מחוץ לגבולותיה. דבר שלדברי עסגר סולטני עלי, הנציג האירני בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מראה כי קיים רצון לשתף פעולה ולהשיג עסקה עם המעצמות, בכדי להפחית את המתיחות סביב תוכנית הגרעין האירנית. עלי הוסיף כי הוא לא הודיע לסבא"א על כל עמדה חדשה של אירן לגבי הצעת המעצמות.

הטלוויזיה הממלכתית באירן דיווחה ביום רביעי כי אירן שיגרה טיל המסוגל לשאת לוויין במשקל 100 ק"ג, עד למרחק 500 ק"מ. לפי חלק מהדיווחים, הטיל שוגר לחלל עם לוויין דמה ניסיוני. לפי דיווחים אחרים היו בלוויין עכבר, צב ותולעים, למטרות מחקר. שיגור הטיל התקבל בארה"ב בחומרה. דובר מטעם הבית הלבן כינה את המהלך "צעד פרובוקטיבי". והבהיר כי הממשל עדיין בודק האם השיגור אכן בוצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully