וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: מיסיונרים ניסו לחטוף ילדים מהאיטי

הרשויות בהאיטי הגישו כתב אישום נגד עשרה מיסיונרים מארה"ב בטענה שחטפו ילדים, שלטענתם התייתמו ברעש האדמה. הנאשמים טוענים כי בני משפחות הילדים העבירו אותם לידיהם

הרשויות בהאיטי הגישו היום (חמישי) כתב אישום נגד עשרת המיסיונרים הנוצרים מארצות הברית, שנעצרו בשבוע שעבר בחשד שניסו לחצות את הגבול לרפובליקה הדומיניקנית עם אוטובוס שנשא 33 ילדים, שלטענתם התייתמו ברעש האדמה. התיק בעניינם נשלח להמשך טיפול אצל שופט חוקר, לאחר שהואשמו בחטיפת הילדים ובתכנון קנוניה להברחת הילדים אל מחוץ למדינה. במידה שיימצאו אשמים הם צפויים לעונשי מאסר ארוכים.

עשרת החשודים, חמישה גברים וחמש נשים מקהילה נוצרית-בפטיסטית באיידהו, טענו כשנעצרו כי הם דאגו לטובת היתומים, אולם לאחר מספר ימים התברר כי רבים מהילדים אינם יתומים כלל. לאחר פרסום זה טענו חברי הארגון כי הורי הילדים הסכימו למהלך, כיוון שרצו להעניק לילדיהם עתיד טוב יותר מזה הצפוי להם בהאיטי. תושבי פורט או פראנס מספרים כי חלק מההורים אף אמרו לילדיהם כי הם נשלחים לחופשה ארוכה הרחק מהאיטי, כדי להתאושש מרעידת האדמה.

"הם נעצרו בגבול, יחד עם ילדים שאינם שלהם ושלא היו להם מסמכים עבורם", אמר ראש ממשלת האיטי ז'אן מקס בלריב לרשת ABC, "עבורי, אלה הם לא אמריקאים שנעצרו, אלא פשוט חבורה של חוטפים". בלריב ציין אף הוא כי חלק מהילדים לא היו כלל יתומים וכאשר נאספו על ידי הרשויות המקומיות הם לא הפסיקו לשאול על הוריהם.

"באנו לכאן פשוט כדי לעזור לילדים האלה ונסענו לגבול לאחר שהגענו להסכמה עם ממשלת הרפובליקה הדומיניקנית שהם יוכלו להיכנס למדינה", הסבירה לורה סילסבי דוברת הקבוצה, "הילדים הועברו אלינו על ידי כומר שבטח בנו שנשמור עליהם אחרי שבית היתומים שהוא ניהל קרס ברעידת האדמה ולא היה לו לאן לשלוח אותם". הדוברת טענה כי "בגלל הכאוס שיש כרגע בממשל המקומי, אנחנו פשוט רצינו לעשות את הדבר הנכון".

עוד לפני ההחלטה ההאיטית, אמר דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית כי אין לארצו כל כוונה להתערב במקרה. הדובר, פי.ג'י קרואלי, ביקש להפחית בחשיבות דברים שאמרה אתמול מזכירת המדינה הילרי קלינטון שציינה כי בוושינגטון מנהלים שיחות עם שלטונות האיטי "בכדי לסדר בצורה נכונה את המקרה". קרואלי אמר: "לא הייתי מנסה לפרש יותר מדי את הדברים הללו. אנחנו בקשר עם רשויות השמפט בהאיטי, רק בכדי לעזור להם להבין כיצד לפעול במקרה הזה. אנחנו מבקשים הבהרות לגבי התהליך אותו הם יעברו, לוחות הזמנים ודברים כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully