וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתה באוסטריה: הכלבים עונדים טלאי צהוב

מגזין שמחה על "גזענות נגד כלבי תקיפה" חילק עלונים בהם נראה כלב עונד מגן דוד צהוב עם הכיתוב "מרושע". לאחר הביקורת טען עורך המגזין: "זה לא מגן דוד. זה כוכב"

מגזין הכלבים האוסטרי "ווף" הודיע היום (חמישי) כי הוא עומד לשנות את עיצוב עלוני הקמפיין שהוציא לאחרונה, לאחר שספג ביקורת קשה מראשי הקהילה היהודית באוסטריה. מגזין הכלבים השתמש בתמונה של כלב העונד טלאי מגן דוד צהוב עם הכיתוב "מרושע" במסגרת קמפיין הנלחם במה שהם הגדירו כ"גזענות נגד כלבי תקיפה". גורמים בקהילה היהודית בווינה אמרו כי הקמפיין מראה על "חוסר טעם מוחלט" והעלו סברה כי מדובר בעבירה על החוק.

המגזין חילק את העלונים עם התמונה, בה נראה גור לברדור לצידו של גור פיטבול העונד טלאי צהוב, בכדי למשוך תשומת לב לוויכוח שניטש במדינה על חוקים חדשים לגבי בעלות כלבים, ולגבי סיווגם של חלק מהכלבים ככלבי תקיפה. בשבוע הבא הנושא אמור לעלות למשאל עם בווינה והמצביעים יצטרכו להחליט האם להכריח מגדלי כלבים להשיג רישיון מיוחד עבור כלבים המוגדרים כמסוכנים או תוקפנים.

דובר מטעם הקהילה היהודית אמר: "להעמיד את נושא בדיקתם של מספר סוגי כלבים ברמה אחת עם הרדיפה, העינויים והרצח של מיליוני אנשים מראה את הרמה המנטלית של מי שאחראי לשימוש בכאלה חומרים". עורך העיתון, ג'ראלד פוץ, אמר לאחר דברים אלה: "לא השתמשנו במודע במגן דוד. רק השתמשנו בכוכב", וטען כי מטרת העלונים לא הייתה לקשר בין הקמפיין לבין השואה. "אם הקהילה היהודית מרגישה פגועה, אנחנו מרגישים רע מאוד", אמר העורך שהבטיח להחליף את הטלאי הצהוב בעיגול אדום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully