וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרי לנקה חגגה יום עצמאות ראשון מזה 30 שנה

החגיגות הראשונות לאחר סיום מלחמת האזרחים עמדו בסימן אחדות. הנשיא רג'פקסה קרא למיעוט הטמילי לסייע בשיקום סרי לנקה והבטיח לפעול לאיחוד המדינה

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: דורון שטיין)

בסרי לנקה ציינו היום (חמישי) את יום העצמאות הראשון אחרי קרוב ל-30 שנה של מלחמת אזרחים. בנאום מיוחד שנשא הנשיא מהינדה רג'פקסה שנבחר בשבוע שעבר לכהונה נוספת, הוא קרא למיעוט הטמילי להשתתף בשיקומה של המדינה והבהיר כי לא יסכים לקבל פתרונות חיצוניים לסיום המחלוקת האתנית בין הטמילים לבין הרוב הסינהלזי.

"הצלחתי להביא אחדות לאיזור. כעת, יש לי את המטלה של איחוד הלבבות של כל הסקטורים במדינה", אמר הנשיא בנאום שנשא במקדש הבודהיסטי בעיר קנדי, "אני לוקח על עצמי את המשימה הנעלה של הבאת שלום לקהילות שלנו".

רג'פקסה הבטיח לפעול לשיקום המדינה ואמר: "אשתמש במנדט שקיבלתי מכם בכדי לבנות מחדש את כל מה שאבד במשך 30 השנים האחרונות, בגלל המלחמה". הנשיא קרא למנהיגי המיעוט הטמילי שלא "להטעות", את התושבים או לקדם שאיפות פוליטיות על בסיס מוצא אתני או אזורי. "הבה נפתור את הבעיות שלנו בעצמנו באמצעות דיונים", אמר הנשיא בשפה הטמילית.

סרי לנקה זכתה בעצמאותה בשנת 1948, לאחרי יותר מ-400 שנים של שלטון קולוניאליסטי פורטוגלי, הולנדי ובריטי. המיעוט הטמילי שהובא למדינה מהודו על ידי השלטון הבריטי, קבל מאז העצמאות על אפליה ממושכת ובשנת 1976 הוקמה מחתרת הנמרים הטמילים, שהובילה מאבק אלים להקמת מדינה עצמאית בצפון המדינה ובמזרחה. במהלך מלחמת האזרחים בסרי לנקה נהרגו לפחות 100 אלף בני אדם ו-300 אלף נוספים נאלצו לעזוב את בתיהם על רקע מבצע ארוך של הצבא ל"טיהור" בצפון המדינה ממעוזי מורדים. במאי 2009 הכריז נשיא סרי לנקה על ניצחון הצבא על המורדים, ויום אחר כך, הכיר גם הארגון בהפסדו וקרא לפתוח בשיחות שלום.

  • עוד באותו נושא:
  • סרי לנקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully