וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: הישראלים - ילדים שמחבלים במדינתם

על רקע חילופי ההאשמות בין ישראל לסוריה, מפרסם המגזין "הניו יורקר" ראיון עם הנשיא הסורי בשאר אסד בו הוא מכנה את הפוליטיקאים הישראלים "ילדים שמחבלים במדינה"

נשיא סוריה בשאר אסד מותח ביקורת חריפה על הפוליטיקאים הישראלים. בראיון לכתב הבכיר של המגזין "ניו יורקר" שהתפרסם אתמול (רביעי), הגדיר אסד את הבכירים הישראלים כ"ילדים שמחבלים במדינתם".

"צריך מילון מיוחד בשביל המושגים שלהם", אמר אסד לעיתונאי סימור הירש. "אין להם הדור הישן שידע מהי פוליטיקה, כמו רבין ואחרים. לכן אמרתי שהם כמו ילדים שרבים אחד עם השני. הם מחבלים במדינה. הם לא יודעים מה לעשות".

אסד הוסיף כי ניסיונותיה של ישראל להחליש את חמאס רק החלישו את אבו מאזן וחיזקו את חמאס. "מה התחליף לחמאס?", תהה. "האם זה אל קאעדה, שאין לה מנהיג עמו אפשר לדבר".

בראיון שנערך באחרונה בארמון בסוריה, התייחס אסד גם למשא ומתן עם ישראל. "אם הם יגידו שנוכל לקבל את הגולן כולו בחזרה, יהיה לנו הסכם שלום. אבל הם לא יכולים לצפות ממני לתת להם את השלום לו הם מקווים. מתחילים מהקרקע, לא מתחילים משלום", אמר.

"אסד יפסיד את השלטון"

דבריו של אסד מתפרסמים על רקע חילופי איומים בין ישראל לסוריה. היום שיגר שר החוץ אביגדור ליברמן איום ברור לעבר דמשק ואמר כי "במלחמה הבאה סוריה תפסיד, ואסד יפסיד את השלטון". זאת, לאחר שאתמול האשים נשיא הסורי את ישראל ב"דחיפת המזרח התיכון למלחמה". לפי סוכנות הידיעות הסורית, בפגישה עם שר החוץ הספרדי מיגל מורטינוס אמר אסד: "כל העובדות מצביעות על כך שישראל דוחפת את האזור לעבר מלחמה, לא שלום ישראל לא רצינית לגבי רצונה בשלום".

בתגובה, אמר ליברמן בהופעה בפני פורום העסקים של אוניברסיטת בר-אילן: "שר הביטחון ברק קורא לשלום והתגובה הסורית היא איום. מי שחושב שוויתור טריטוריאלי יביא לניתוק בין סוריה למדינות תומכות טרור, טועה. אתמול קיבלנו איום ישיר וזו חציית קו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully