וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו הציעה לחדש את השיחות עם פקיסטן

בממשלת הודו הביעו נכונות לחדש את הדיאלוג הישיר בין המדינות, לראשונה מאז מתקפת הטרור במומביי. בפקיסטן בירכו על היוזמה וציינו כי ידרשו שבמו"מ תעלה גם סוגיית קשמיר

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: דורון שטיין)

ממשלת הודו הציעה לקיים שיחות בדרג רשמי עם פקיסטן, כך דיווחו היום (חמישי) תחנות הטלוויזיה במדינה. ההצעה אמורה לאפשר את חידוש המגעים בין המדינות, שהושהו לאחר התקפות הטרור במומביי בסוף 2008. על פי הדיווח, השיחות תתקיימנה בדרג שרי חוץ, אך לא נמסר מועד לתחילת השיחות. על פי הדיווחים, משרד החוץ הפקיסטני הגיב בחיוב להצעה, וגם הממשל האמריקאי הביע את שביעות רצונו.

רשת הטלוויזיה NDTV ציטטה גורמים ממשלתיים, שאמרו כי הודו תיכנס לשיחות "בראש פתוח" ותהיה מוכנה לדון "בכל הנושאים שעל השולחן מבלי לשפוט את התוצאה של הדיונים".

בפקיסטן בירכו על הנכונות ההודית לנהל משא ומתן, אולם הבהירו כי לא יסכימו על פחות מחידוש הדיאלוג המלא בין המדינות, כולל הנושא של חבל קשמיר. "אנחנו רוצים דיאלוג מכוון מטרה ולא נסכים לקבל מתכונת של מגעים במקום דיאלוג מקיף", אמר דובר משרד החוץ הפקיסטני, עבדול בסיט, לעיתון דואן. הוא ציין כי פקיסטן לא מוכנה לשיחות "רק בשביל עצם קיום השיחות".

השיחות הישירות בין הודו לפקיסטן, שנלחמו ביניהן שלוש פעמים בעבר, הופסקו בפעם האחרונה לאחר מתקפת הטרור במומביי בסוף נובמבר 2008. בהודו האשימו גורמים בסוכנויות הביון של פקיסטן בכך שהיו מעורבים בפיגוע בו נהרגו 166 בני אדם, אולם בפקיסטן הכחישו את הטענות.

בארצות הברית הבהירו לא פעם בעבר כי הם רוצים לראות שיפור ניכר ביחסים בין הודו לפקיסטן, על מנת שממשלת פקיסטן תוכל להתמקד בלחימה בקיצונים האיסלמים הנמצאים לאורך הגבול עם אפגניסטן.

המתיחות בין הודו לפקיסטן מקבלת ביטוי ביחסים בין ההינדים, המהווים כ-80% מאוכלוסיית הודו, לבין המוסלמים, המהווים כ-14% מהאוכלוסייה. היחסים בין שתי הקבוצות הם שקטים בדרך כלל וכך היה מאז שפוצלה הודו, שהייתה נתונה תחת שלטון בריטי, לפקיסטן ולהודו העצמאית ב-1947. עם זאת, מדי פעם נרשמות תקריות אלימות על רקע מתיחות סביב חבל קשמיר השנוי במחלוקת, שחולק בין שתי המדינות. במשך כל 2002 שתי המדינות עמדו על סף מלחמה והציבו כוחות לאורך הגבול המשותף. החשש הגדול שהתעורר בעקבות הפיגוע במומביי היה שבין הודו ופקיסטן, שניהלו ביניהם בעבר שלוש מלחמות מאז עזב השלטון הבריטי את האזור, תתעורר מלחמה רביעית.

(דיווח ראשון: 13:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully