וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת מאסר לשוטר יס"מ שתקף צעיר בירושלים

השוטר נתקל במתלונן על גג בניין בעיר, כשהוא מצלם את ההפגנות נגד מצעד הגאווה. הוא דרש ממנו את המצלמה, ולאחר שזה סירב, חטף אותה ממנו והיכה אותו

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (חמישי) שנת מאסר בפועל, חצי שנת מאסר על תנאי ותשלום פיצוי בגובה 10,000 שקלים, על גלעד מזרחי, שוטר יס"מ מירושלים, שהורשע בביצוע עבירות של תקיפה הגורמת חבלה ושיבוש מהלכי משפט לאחר שתקף אדם שצילם את ההפגנות נגד מצעד הגאווה בירושלים. לפי כתב האישום, המתלונן צילם את מצעד הגאווה מגג בניין מגורים בעיר. מזרחי שהגיע למקום דרש ממנו את המצלמה. כשזה סירב, חטף ממנו מזרחי את המצלמה בכוח והיכה אותו בכל חלקי גופו.

מכתב האישום עולה, כי במהלך הפגנות נגד קיומו של מצעד הגאווה בירושלים, עמד המתלונן על גג בניין ברחוב בר אילן בירושלים וצילם את ההפגנות. השוטר הגיע לגג הבניין והורה למתלונן למסור לידיו את מצלמת הוידיאו שהיתה ברשותו. המתלונן שאל את השוטר מכוח איזה סמכות הוא דורש זאת ממנו' ובתגובה חטף השוטר את המצלמה, השכיב אותו על הרצפה והחל לבעוט בו ולהכותו באגרופים בכל חלקי גופו. לאחר המעשה, הסתיר השוטר את המפגש עם המתלונן ורשם בדו"ח הפעולה שלו כי מצא את המצלמה על רצפת הגג.

בגזר הדין ציין השופט כי "הנאשם היכה אזרח על לא עוול בכפו, רק משום שהאזרח שאל אותו שאלה לגיטימית לחלוטין. הנאשם הפליא באזרח את מכותיו באגרופים ובבעיטות בעודו שוכב על הרצפה כשהנאשם צועק לעברו של האזרח 'פעם אחרונה שאתה מתנגד לשוטר".

עוד הוסיף בית המשפט כי "הנאשם לא עמד בפני כל סיכון או התנכלות כאשר ביצע את העבירות בהן הורשע. בהתנהגותו הפך הנאשם משומר חוק לפורע חוק, כשהוא תוקף אזרח בגופו, במקום להגן על גופו של האזרח בגופו הוא. הנאשם ברגליו הבועטות רמס את החוק ואת האזרח. גם הדיווח בעניין המצלמה חסר כל צורך והצדקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully