וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציב ההשכלה הגבוהה גדל ברבע מיליארד שקל

משרד האוצר ונציגי המל"ג חתמו על הסכם, לפיו תקציב ההשכלה הגבוהה יעמוד השנה על כ-6.9 מיליארד שקלים

משרד האוצר והוועדה לתכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה, חתמו היום (חמישי) על הסכם תקציבי, לפיו תקציב מערכת ההשכלה הגבוהה בשנת הלימודים הנוכחית תש"ע יעמוד על כ-6.9 מיליארד שקלים. מליאת הוועדה לתכנון ותקצוב קיימה היום דיון ארוך, אשר בסופו אושר התקציב פה אחד.

סכום זה מהווה גידול של כ-237 מיליון שקלים בהשוואה לתקציב תשס"ט המקורי. הגידול בתקציב נובע, בין היתר, ממימון הסכמי השכר עם הסגל הבכיר והזוטר, מגידול במספר הסטודנטים ועוד. הוועדה לתכנון ותקצוב רואה בתקציב שנה"ל תש"ע תקציב של שנת מעבר שבמהלכה תגובש, בתיאום עם משרד האוצר, תוכנית חומש חדשה למערכת ההשכלה הגבוהה. תוכנית החומש תכלול בין היתר עדכון למודל התקציבי לצורך עידוד המצוינות במערכת ואת הסדרת נושא הפנסיה התקציבית באוניברסיטאות. תוכנית החומש צפויה לצאת לפועל החל משנת הלימודים תשע"א.

יו"ר הות"ת, פרופ' מנואל טרכטנברג, אמר כי "תקציב שנת הלימודים תש"ע הינו תקציב מעבר מבחינת מערכת ההשכלה הגבוהה שבונה בימים אלה תכנית מרכזית לטווח ארוך. התוכנית חייבת להביא בשורה חדשה ולחזק את מצוינות המחקר ואיכות ההוראה".

הממונה על התקציבים במשרד האוצר, ד"ר אודי ניסן, הוסיף כי "אנו רואים חשיבות רבה בחיזוק מערכת ההשכלה הגבוהה ובתרומתה לכלכלה ולחברה. אני סבור ששיתוף הפעולה והדיאלוג הפורה בין הגורמים השונים יאפשר להתמודד עם האתגרים הרבים העומדים בפני מערכת ההשכלה הגבוהה, ביניהם, שינוי אמיתי במודל התקצוב, העדפת מצוינות וניצול היתרונות היחסיים של המוסדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully