וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת התקפל: עיריית י-ם תאטום בית יהונתן

ראש העיר ירושלים הודיע לפרקליט המדינה כי יממש את צו האיטום שהוצא לבית בשכונת סילוואן בעיר. בשבוע שעבר נזף לדור בברקת, על רקע סירובו לאכוף את צו בית המשפט

עיריית ירושלים תאטום את בית יהונתן ותהרוס למעלה מ-200 מבנים בלתי חוקיים. כך הודיע היום (רביעי) ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. במכתב שהעביר לפרקליט המדינה משה לדור, הבהיר ברקת כי בכוונת העירייה לממש את כל צווי האיטום וההריסה בשכונות סילואן וגן המלך, בהתאם להנחיית פרקליטות המדינה. זאת למרות ההשלכות החמורות אשר עלולות להתעורר מיישומה.

במכתב ציין ברקת, כי הוא נאלץ לפעול למימוש צווי ההריסה, בניגוד לעמדתו ולהחלטות מועצת העיר ירושלים, וכן בניגוד לתוכנית העירונית המתגבשת להסדרת נושא עבירות הבנייה.

ברקת אף מתח במכתבו ביקורת נוקבת על הכשל הניהולי בעבודות היועץ המשפטי לעירייה ועל היעדר קריטריונים אחידים לניהול התהליך של מימוש צווי ההריסה. גורמי הביטחון עמם התייעץ ראש העיר, הביעו את עמדתם כי לכלל הפעולות המבוצעות באזור, לרבות תכנון מחודש ואכיפה, השלכות ביטחוניות ורגישות פוליטית וציבורית המחייבת תשומת לב מירבית.

בשבוע שעבר שיגר פרקליט המדינה משה לדור מכתב חריג בחריפותו ללשכתו של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת – זאת על רקע אי אכיפה של מספר צווי בית משפט שהוצאו, לרבות 4 צווי בית משפט עליון, המורים על איטום בניין בן 7 קומות בשכונת סילואן, שקיבל את הכינוי "בית יהונתן", ונבנה באופן בלתי חוקי באזור בו מאפשרת תכנית המתאר העירונית בנייה לגובה שתי קומות בלבד.

"הצטערתי לקבל את מכתבך ולשמוע כי אפילו במועד זה טרם דאגה העיר ירושלים שצווי בתי המשפט בכל הערכאות, לרבות ארבע פעמים בביהמ"ש העליון – יכובדו ויבוצעו בפרשה זו", כתב לדור לראש העיר. במכתבו טען לדור כי הבניין "נבנה מראשיתו ועד השלמתו תוך צפצוף מהדהד על הוראות חוקי התכנון והבנייה". עוד נטען כי "ההשלמה עם אי כיבודו על ידי הנאשמים והימנעות מביצועו על ידי הוועדה – ובמיוחד בנסיבות המקרה הנדון – מבטאת מחדל בוטה בחריפותו בתחום זה".

בימין לא מרוצים, בשמאל כועסים

חברי כנסת מהימין הגיבו בזעם על ההחלטה לאטום את "בית יהונתן". ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) אמר כי "הדיבוק שאחז את הפרקליטות להרוס בתי יהודים ואכיפה סלקטיבית נגד יהודים בלבד גורמים להם לחשוב שכל העולם מתנהג כמותם. אם יבואו לאטום את 'בית יהונתן', ויהרסו 200 בתי ערבים, יש לקוות כי כל הערבים חסרי קורת הגג יבואו לגור אצל פרקליט המדינה משה לדור בבית".

ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) אמרה כי היא "קוראת לניר ברקת לא להיכנע לשלטון הפקידים ולהמשיך לממש את הצביון ההיסטורי של ירושלים. זו התערבות פוליטית בבנייה של בית יהודי בודד במרחב של בנייה ערבית בלתי חוקית ובלתי מרוסנת, התערבות המוכיחה כי יש מי שאינו מעוניין שיהודים יחיו במזרח ירושלים".

גם בשמאל הגיבו בזעם על ההחלטה. מזכ"ל "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר אמר כי "ראש עיריית ירושלים הפך למשתף פעולה של ארגוני הימין הקיצוניים ביותר בישראל לאחר שהתחמק ממילוי צו בית משפט. ברקת מבקש להעניש אלפי פלסטינים בתמורה לאטימת בית מתנחלים אחד במזרח ירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully