וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת אוקראינה מזהירה מגניבת הבחירות

יוליה טימושנקו האשימה כי המתחרה שלה בסיבוב הבחירות השני לנשיאות, ויקטור ינוקוביץ', מתכוון להטות את התוצאות לטובתו, באמצעות "שינוי חוקי הבחירות ברגע האחרון"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל)

ראש ממשלת אוקראינה והמועמדת לנשיאות המדינה, יוליה טימושנקו, אמרה היום (רביעי) כי היא הזמינה נציגים מארגון המדינות המתועשות (G8) כדי לדון עימם בשינויים הצפויים בחוקי הבחירות במדינה, שלטענתה סוללים את הדרך לגניבת קולות על ידי יריבה. "הזמנתי את שגרירי ה-G8 ומחר אזמין את השגרירים מכל מדינות העולם, כדי ליידע אותם שברגע שהחוק יתקבל על ידי הפרלמנט וייחתם, לא יהיו יותר בחירות באוקראינה".

מפלגתו של ינוקוביץ' הצליחה להעביר בפרלמנט תיקון לחוק הבחירות, שמבטל את הדרישה למספר מינימלי של נציגים מטעם שני הצדדים שאמורים להיות נוכחים בעת ספירת הקולות בקלפיות.

"הפרלמנט העביר תיקונים לחוק אשר פוגמים באמינות הבחירות לנשיאות, הופכים אותן ללא מפוקחות ולא ישרות", אמרה טימושנקו. לדבריה, היוזמה לשינויים בחקיקה נובעת מכך שיאנוקוביץ' לא מאמין בסיכוייו לנצח ורוצה להבטיח את התוצאה באמצעות תרמית.

טימושנקו וינוקוביץ' צפויים להתמודד ב-8 בפברואר בסיבוב השני של הבחירות, לאחר שבסיבוב הראשון לא הצליח ינוקוביץ' להשיג את הרוב הדרוש כדי לנצח, אך הוביל על טימושנקו בפער של למעלה מ-10%.

"היום מסמן את סופו של הכוח הכתום", אמר הערב ינוקוביץ' לאחר שינוי החוק בפרלמנט. ינוקוביץ' וטימושנקו ניצבו משני צדי המתרס במהלך המהפכה הכתומה שהיתה ב-2004, כאשר ניצחונו של יאנוקוביץ' בבחירות בוטל על ידי בית המשפט, שקבע כי התוצאות זויפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully