וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון על אירן: "אם אין אני לי - מי לי"

השר לעניינים אסטרטגיים אמר בכנס הרצליה כי על ישראל לנהוג בסוגיית הגרעין האירני מתוך ציפייה ש"צדיקים מלאכתם נעשית ע"י אחרים", אך להיערך לפעולה לפי העיקרון "אם אין אני לי - מי לי"

המשנה לראש הממשלה והשר לעניינים אסטרטגיים משה (בוגי) יעלון התייחס היום (רביעי) לנושא האיום האירני. בדברים שנשא בכנס הרצליה, אמר יעלון כי "על מדינת ישראל לנהוג בסוגייה האירנית מתוך ציפייה שצדיקים מלאכתם נעשית על ידי אחרים, אך להיערך על פי עצת אבותינו: "אם אין אני לי – מי לי".

השר יעלון ציין כי אחת ממטרותיה של אירן היא "יצירת איום קיומי על מדינת ישראל". יעלון הוסיף כי "החתירה האירנית להשמדת ישראל איננה תלויה רק בכך שיהיה בידה נשק גרעיני. אירן פועלת באופן בלתי נלאה בדרכים מגוונות לקדם יעד זה גם כיום. היא זו שמספקת נשק רב, כולל רקטות מתקדמות וטילים ממגוון סוגים, וידע צבאי רב לסוריה, לחיזבאללה, לחמאס ולג'יהאד האיסלמי, מאמנת את אנשיהם, ומסייעת להם מדינית וכספית".

יעלון התייחס לקשרים הנרקמים בין מדינות האזור לבין אירן. לדבריו, "אין זה מן הנמנע שהשינויים במדיניותה של טורקיה כלפי אירן קשורים לתחושה שאירן עומדת להפוך למדינת סף גרעינית, ובתנאים כאלה קשה עוד יותר להניח שסוריה תסכים לזנוח את קשריה עם אירן ולקדם תהליך מדיני עם ישראל".

יעלון הביע תקווה כי התוקפנות האירנית תיבלם בסופו של דבר. "אני סבור", אמר, "שאף שזמן רב בוזבז לכאורה במאמצים דיפלומטיים עקרים, עדיין ניתן לבלום את אירן ולאפשר לעם האירני לשוב ולהיות חבר מכובד במשפחת העמים שוחרי השלום והחופש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully