וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האג: לבחון האשמת נשיא סודן ברצח עם

הנשיא עומאר אל באשיר עשוי לעמוד לדין באשמת רצח עם בחבל דארפור, לאחר שבית המשפט הפלילי בהאג הפך החלטה קודמת ואפשר בחינה נוספת של העדויות נגדו

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: ענת ברק קריינות: אילן שניג)

שופטים בבית הדין הפלילי בהאג הפכו היום (רביעי) על פיה החלטה שקבעה כי אין מספיק הוכחות להגיש כתב אישום נגד נשיא סודן עומאר אל באשיר בגין רצח עם. השופטים הורו לבחון מחדש את האפשרות לכלול בכתב האישום שלושה סעיפים נגד אל באשיר בגין רצח עם בחבל דארפור. בשנה שעברה הוצא צו מעצר נגד נשיא סודן בגין שבעה סעיפי אישום של פשעים נגד האנושות ופשעי מלחמה. .

"החלטת הרכב הטרום-משפט שלא להוציא צו לגבי האשמות של רצח עם הושפעה באופן ניכר מטעות משפטית, ומסיבה זה הרכב הערעור החליט להפוך את ההחלטה", אמר השופט אריקי קורלה.

לפי התביעה, ממשלתו של באשיר ביקשה להשמיד שלוש קבוצות אתניות בסודן – פור, מאסאליט וזאגהאווה. בכירים סודנים מסרו לרויטרס כי הכרעת בית הדין מונעת משיקולים פוליטיים וכי נועדה לפגוע בבחירות הדמוקרטיות הראשונות בסודן זה 24 שנים, שאמורות להיערך באפריל.

"על הנשיא להשיג לעצמו עורך דין"

אם אכן יוגש נגד באשיר כתב אישום, תהיה זאת הפעם הראשונה שמנהיג מכהן יעמוד לדין בבית הדין הבינלאומי בהאג. הוצאת צו המאסר נגדו בשנה שעברה גרמה לבאשיר לסלק ארגוני סיוע בינלאומיים מהמדינה, ועד כה הוא הצליח להימנע ממאסר הודות לתמיכה של מנהיגים אחרים והאיחוד האפריקאי.

התובע הכללי של בית הדין הבינלאומי לואיס מורנו-אוקמפו בירך על החלטת בית המשפט, והזהיר את באשיר: "תשיג לעצמך עורך דין". מורנו-אוקמפו הוסיף כי הוא יציג לבית המשפט הוכחות חדשות בניסיון השני להוספת סעיף אישום של רצח עם. "סילוק סיוע הומניטרי הוא חלק חשוב מכוונות רצח העם שלו", אמר מורנו-אוקמפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully