וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "יש להתרכז בחידוש המו"מ באזור"

שר הביטחון נפגש בלשכתו בכנסת עם שליח הקוורטט טוני בלייר והדגיש את נחיצות החזרה לשולחן המשא ומתן עם הפלסטינים. בלייר מצדו שיבח את ישראל על פעולותיה האחרונות

שר הביטחון אהוד ברק נועד בצהרים (רביעי) עם שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר, בלשכתו בכנסת. השניים דנו בחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, שם הביע ברק תמיכה בקיום שיחות דרך מתווך ורק אחר כך שיחות ישירות בין הניצים. "אנחנו צריכים להתרכז כרגע במהלך שתכליתו להביא לחידוש המשא ומתן בינינו לבין הפלסטינים בשיחות קירבה, ואחר כך בשיחות ממשיות", אמר ברק.

שר הביטחון החמיא לרשות הפלסטינית שלדבריו "מקנה ביטחון וסדר", מה שמוביל לתנועה חופשית יותר של פלסטינים בגדה המערבית ולשיפור חיי התושבים. בלייר הדגיש כי חשוב להמשיך את המאמץ "מאחורי הקלעים" במשא ומתן. "כתוצאה מהשינויים שנעשו בחודש האחרון, יש תחושה של הזדמנות ותקווה לעתיד. צריך להיעשות עוד הרבה, אבל צריך לתת קרדיט לממשלת ישראל על השינויים שנעשו", אמר בלייר שהוסיף שצריך להבטיח לפלסטינים את "התקווה לחיים משגשגים בפתרון שתי המדינות".

ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד נאם אמש בכנס הרצליה שנערך במרכז הבינתחומי וקרא לישראל להפסיק את חדירות צה"ל לשטחים הפלסטינים. "אני אומר שהגיע הזמן להפסיק את החדירות של צה"ל לשטחים שלנו", אמר פיאד. "הדברים צריכים להתחיל להתרחש כדי להעלות את המחשבה שהכיבוש הזה עומד להסתיים".

"הנתיב שעליו אנו צועדים צריך להגיע לכלל השלמה ב-2011", הוסיף פיאד. "עד אז תהיה לנו כבר מסה קריטית של שינויים בשטח שעולים בקנה אחד עם עלייתה ולידתה של המדינה הפלסטינית. אם התהליך המדיני לא יביא לסוף הכיבוש, המסה הקריטית של שינוי בשטח תפעיל כל כך הרבה לחץ על ישראל להסיר את הכיבוש. אם נצליח, העולם יגיע למסקנה שלפלסטינים יש משהו שנראה כמו מדינה מתפקדת. והדבר הלא נורמלי היחיד שיישאר באותה תקופה יהיה הכיבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully