וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן שיגרה בהצלחה טיל נושא לוויין

אירן ביצעה ניסוי מוצלח של שיגור טיל נושא לוויין לחלל, וחשפה שלושה לוויינים חדשים מתוצרתה. הפעולה באה במסגרת החגיגות המקדימות ליום השנה ה-31 למהפכה האיסלמית

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

אירן ביצעה הבוקר (רביעי) בהצלחה שיגור טיל לנשיאת לוויינים לחלל וחשפה שלושה לוויינים חדשים מתוצרתה, כך דיווחו כלי התקשורת במדינה.

השיגור מעלה שוב את החשש שהרפובליקה האיסלמית תשתמש בטכנולוגיית השיגור לחלל גם לשיגור ראשי נפץ, למרות שאירן מכחישה כי זאת כוונתה.

על פי דיווח בתחנת הטלוויזיה האירנית באנגלית PRESS TV, הטיל מסוג קאבושגר-3 נשא "קפסולה ניסיונית" והניסוי היה "השיגור האירני הראשון לחלל עם גורם חי". לא נמסרו פרטים נוספים.

מוקדם יותר דווח כי אירן תחשוף שלושה לוויינים חדשים מתוצרתה וטיל נושא לוויין נוסף בשם סימורג. הטיל יכול לשאת לוויין במשקל 100 קילוגרמים למרחק של 500 קילומטרים, כך מסרה הטלוויזיה האירנית.

הנשיא האירני מחמוד אחמדינג'ד השתתף, על פי הדיווחים, בטקס בטהרן, שנערך במסגרת האירועים הרשמיים לציון 31 שנים למהפכה האיסלמית.

בדיוק לפני שנה שיגרה אירן לחלל בפעם הראשונה לוויין מתוצרתה, לרגל 30 שנה למהפכה. היא טענה אז כי השיגור נועד למטרות תקשורת ומחקר. בדצמבר נערך במדינה ניסוי שיגור של טיל ארוך טווח משופר סג'יל 2. אתמול אמר הנשיא אחמדינג'ד כי ארצו מוכנה לשלוח את האורניום שלה להעשרה בחו"ל.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully