וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל: "ראשי ארגוני הפשע חיים בפחד"

רנ"צ דודי כהן דיבר בכנס הרצליה על השינוי שחל במצבם של ארגוני הפשע בישראל וייחס זאת לפעילות הענפה שמבצעת המשטרה. "ראשי הארגונים כבר לא מסתובבים כטווסים". על האלימות: "השסעים בחברה עלולים להתלקח בשעת משבר"

מפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן התייחס הבוקר (רביעי) למצב הפשיעה בישראל. בכנס הרצליה שנערך במרכז הבינתחומי אמר כהן "ישראל היא עדיין דמוקרטיה צעירה עם סממנים שבריריים, לכן אם רוצים לשמור על מדינת חוק שתוכל להתגבר על המשברים אך נאמנה לעקרונות הדמוקרטיה, עלינו להכיר היטב את היטב את האיומים. בפני המשטרה שורה ארוכה של איומים ובתוכם איומים של הפשיעה המאורגנת, האלימות בחברה, השחיתות הציבורית והשסעים בחברה שעלולים להתלקח בשעת משבר".

בנוגע לפשיעה המאורגנת אמר המפכ"ל כי "השימוש באמצעי לחימה והאכזריות בולטים. אנו רואים מצב של זילות בחיי אדם ואת השתלטות הפשיעה המאורגנת על שווקים חוקיים ותשתיות במדינה. יותר חשוב מכך, אנחנו רואים חדירה למערכות השלטון. במסגרת המאורגנת יש איומים על שופטים, שוטרים ועובדי ציבור. הדור השני של משפחות הפשע אכזר יותר מהדור המקורי. יש הסלמה במאבקים ואני צופה עלייה מדאיגה בסכסוך האלים. המענה הוא רק מלחמה רב-מערכתית יצירתית ונועזת. יש לנו תוכניות ויש תוצאות, אבל זה לא מספיק".

לגבי השנה הקרובה אמר כהן כי "היעד לשנת 2010 הוא ריסוק התשתית הכלכלית של ארגוני הפשע. הקמנו מעטפת לטיפול בארגונים, המודיעין הטכנולוגי הוא חשוב מאוד במאבק. התוצאה היה שמבין חברי ארגוני הפשיעה מצויים היום מאחורי סורג ובריח 11 ראשי ארגונים. מדובר בהישג משמעותי של המשטרה שהושג בעמל רב במשך שלוש שנים והדרך עוד ארוכה. הארגונים חיים היום בפחד, הראשים לא מסתובבים כטווסים. נגביר את הלחץ על הארגונים ונקשיח את ההתנהלות מולם. המאזן השתנה וראשי הארגונים הם שחיים בסתר ובפחד".

"לא נרתעים מטיפול בשחיתות"

המפכ"ל התייחס גם באופן כללי לתחום האלימות ואמר כי "האלימות בחברה משליכה במישרין על תחושת הביטחון שאיתה מסתובב כל אזרח במדינה, אך לא ניתן על סמך הנתונים שיש בידינו כדי לתאר את החברה בישראל כאלימה, אבל המציאות מדאיגה. למרות התחושה הקשה, בסוף השנה האזרחית האחרונה שיעור מקרי הרצח יציב ונמוך יחסית למדינות אחרות.

"נושא האלימות הוא יעד רב שנתי של המשטרה. לא עמדנו ביעדים, רשמנו ירידה של רק 17% באלימות בחברה. לא ניתן לעמוד ביעד של 'אפס אלימות', אך על ידי שילוב של כל הגורמים ניישם אקלים דוחה אלימות. גם פרויקט 'עיר ללא אלימות' יגיע להישגים נוספים בעתיד".

בנוגע לנושא השחיתות הציבורית אמר כהן כי "חוסן חברתי נמדד על ידי תחושת האמון של האזרחים במוסדות הציבור. לצערי, ראינו בשנים האחרונות ירידה מתמדת באמון הציבור גם כלפי המשטרה. באחרונה יש בלימה, אך הנתונים נמוכים ומדאיגים, וזה קשור לשחיתות השלטונית. היא מדרדרת את נורמות הציות לחוק ומסכנת את הדמוקרטיה ולכן רואים בה איום אסטרטגי. לדירוג השחיתות העולמי יש השלכה ישירה על מעמדה הבינלאומי של ישראל. בשנים האחרונות נחקרו בין היתר נשיא, ראש ממשלה, שרי משפטים ואוצר. כל חקירה כזאת מנוהלת על ידינו בזהירות ובמודעות למשמעות. המשטרה הוכיחה שהיא לא נרתעת מטיפול בשחיתות בכל רמות השלטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully