וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעכשיו: גם הבקבוקים הגדולים בפיקדון

הכנסת אישרה את חוק הפיקדון החדש שיזם המשרד להגנת הסביבה. מעתה יחויבו המרכולים לאסוף גם בקבוקים בנפח של ליטר וחצי ומעלה. מרכול שייסרב צפוי לקנס של 1,800 שקלים

הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את חוק הפיקדון החדש שיזם המשרד להגנת הסביבה. החוק יחייב איסוף מאות מיליוני בקבוקי משקה גדולים בנפח של ליטר וחצי ומעלה ועוד עשרות מיליוני בקבוקים קטנים העשויים מפלסטיק מדי שנה. מרכולים ורשתות שיווק שיסרבו לקבל בקבוקים למחזור צפויים לקנס של 1,800 שקלים בגין כל סירוב.

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן אמר כי "חוק הפיקדון החדש מהווה בשורה אמיתית לתושבי ישראל ועונה סוף סוף על דרישת הציבור להצבת תשתית זמינה שתאפשר לו למחזר, בדומה לקיים במדינות המערב. ישראל נמצאת כיום בפיגור אדיר בהשוואה למדינות המתקדמות באופן הטיפול בפסולת. חוק זה, יחד עם חוק האריזות שאנו מקדמים, יהווה מהפכה בדרך הטיפול בפסולת בישראל ויעמיד אותנו בשורה אחת עם המגמה העולמית".

על פי הצעת החוק, תוטל אחריות ישירה על יצרנים ויבואנים לאיסוף ומיחזור מיכלי המשקה. כמו כן, תחול חובת איסוף ומחזור על כלל מכלי המשקה הגדולים שאינם מחויבים היום באיסוף ומחזור. על פי ההערכות ימוחזרו כ-390 מיליון בקבוקים גדולים בשנה.

במסגרת החוק תחול תוספת משמעותית בפריסת מכלי איסוף בקבוקים ברחבי הארץ. היצרנים והיבואנים יחויבו להציב ולתפעל 20,000 מכלי איסוף ברחבי המדינה, לעומת 8,000 מכלי איסוף הקיימים כיום.

כמו כן, במסגרת החוק יחויבו רשתות השיווק לקבל את מכלי המשקה בהיקף של עד 50 מכלים לאדם בכל יום. אזרח שיבקש להחזיר בקבוק ויסורב, יהיה זכאי לקבל פיצוי של עד 1,800 שקלים בגין כל סירוב מבעל עסק.

נוסח ההצעה הסופי כולל תיקון בחוק שלא יאפשר הפחתה ביעדי האיסוף השנתיים. מדי שנה פנה תאגיד המחזור לשר להגנת הסביבה ולוועדת הכלכלה בכנסת בבקשה לפטור אותו מעמידה ביעדי המיחזור שנקבעו לו בחוק באותה שנה. לאור מחאתם של מספר ארגונים ירוקים על ההקלות ביעדי המחזור שונתה הצעת החוק. החוק החדש מונע אפשרות זאת וקובע יעדי איסוף ומחזור ריאליים. במידה ולא יושגו היעדים, יוטלו קנסות ישירים על היצרנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully