וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב: גוברת השפעת הטליבן באפגניסטן

ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב מייקל מאלן אמר כי קצב שליחת התגבור הצבאי לאפגניסטן לא יהיה מהיר כפי שהבית הלבן קיווה, וכי כ-18 אלף חיילים יגיעו למדינה עד סוף האביב

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל)

ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית אמר היום (שלישי) כי כוחות הטליבן הצליחו להתפשט אל מחוץ למעוזיהם בדרום אפגניסטן, וכי כיום יש להם השפעה גוברת והולכת במרבית מחוזות המדינה.

האדמירל מייקל מאלן, שדיבר מול ועדת הכוחות המזוינים של הסנאט, הודה כי קצב שליחת הכוחות המתגברים לאפגניסטן עליה הכריז הנשיא ברק אובמה, יהיה איטי יותר מהמתוכנן. מאלן אמר כי הוא מצפה שקרוב ל-18 אלף מתוך 30 אלף החיילים הנוספים יגיעו לאפגניסטן לקראת סוף האביב בשנה הקרובה. הדברים סותרים את הכרזת הבית הלבן בנושא, לפיה כל התגבורת אמורה להגיע עד סוף חודש יוני.

"כבר הנענו קרוב ל-4,500 חיילים לאפגניסטן, ואנחנו מצפים כי 18 אלף חיילים שעליהם התחייב הנשיא אובמה יהיו שם עד סוף האביב", אמר מאלן לחברי הוועדה, "יתר החיילים יגיעו מהר ככל האפשר במהלך הקיץ ובתחילת הסתיו, ויספקו תרומה משמעותית לשינוי המומנטום של הטליבן בשנת 2010".

לפני כחודשיים הודיע אובמה כי הוא שולח עוד 30 אלף חיילים לאפגניסטן, מתוך ניסיון לעצור את האלימות המשתוללת במדינה ולסייע לכוחות המקומיים להתמודד עם לוחמי הטליבן. גם חברות נאט"ו השונות הודיעו כי ישלחו במהלך החודשים הקרובים עוד אלפי חיילים לאפגניסטן. "התוספת הזאת תעלה את יכולתנו לאמן את כוחות הביטחון האפגניים ולשתף עמם פעולה, כך שיוכלו לשלוח חיילים רבים יותר לקרב", אמר אובמה, "הדבר יסייע לנו להעביר את האחריות על שמירת הביטחון במדינה מהכוחות הבינלאומיים לכוחות המקומיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully