וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנכד של סרקוזי עבר ברית מילה

הנכד הראשון שנולד לנשיא צרפת נפגש היום עם רב ומוהל, שקיצצו לו את העורלה, על פי מיטב המסורת היהודית. הנשיא עצמו לא נכח בטקס

נכדו הראשון של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי עבר ברית מילה מידיו של מוהל בהתאם לכל כללי הטקס היהודי, כך סיפר היום (שלישי) חברו הקרוב של סרקוזי, פטריק בלקאני, לסוכנות הידיעות הצרפתית. סרקוזי עצמו לא נכח בטקס הברית, ככל הנראה בשל מחויבויות קודמות הקשורות לעבודתו, אולם כל שאר בני משפחת סרקוזי נכחו בטקס, כולל הוריו של הנשיא ואחיו.

"זה קרה כמו כל בריתות המילה, עם רבי ומוהל" אמר בלקאני שהיה נוכח בברית של הנכד, שנולד ב-13 בינואר לבנו של הנשיא ז'אן סרקוזי בן ה-23 ולאשתו ג'סיקה סבון-דארטי, יורשת למשפחה עשירה שבבעלותה חברת אלקטרוניקה. הנכד זכה לשם יהודי משלו - "סו?ל?א?ל" - על שמו של בן הרב הכריזמטי והיפה אשר עולה כמטאור בעולם הדיפלומטיה האירופאי ומופיע כמעט בכל ספריו של הסופר השוויצרי-יהודי אלבר כהן.

ג'סיקה סבון-דארטי היא "יהודיה ספרדיה אדוקה מאוד" ולנשיא צרפת "אין שום בעיה עם זה", על פי בלקאני, ראש עיריית לוואלואה-פארה שבצפון-מזרח צרפת. בלקאני הסביר כי הנשיא עצמו "מגיע ממשפחה קתולית, עם סבא יהודי ונראה שהוא הושפע מהתרבות הכפולה הזו". בלקאניף שגם לו יש שורשים יהודים, הוסיף וסיפר כי כאשר הכיר את סרקוזי לפני 20 שנה, אחת מהשיחות הראשונות שלהם הייתה "על המקורות היהודיים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully