וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גניבת השלט מאושוויץ: צו מעצר לאזרח שבדי

התביעה בקרקוב הוציאה צו מעצר אירופי נגד אנדרס הוגסטרום, החשוד שהיה זה שיזם את גניבת שלט הכניסה ממחנה ההשמדה הנאצי בדצמבר

צו מעצר אירופי הוצא היום (שלישי) לאנרדס הוגסטרום, אזרח שבדי שעל פי החשד עומד מאחורי שוד שלט הכניסה "העבודה משחררת" ממחנה ההשמדה באושוויץ. דובר בית המשפט המחוזי בקרקוב, רפל ליסאק, מסר כי הוגסטרום חשוד שהיה זה שעודד את ביצוע הגניבה של השלט.

ניסיון קודם להוציא צו מעצר נגד הוגסטרום נדחה על ידי בית המשפט הפולני, מכיוון שלטענת השופט "התביעה לא הצליחה לאסוף מספיק מסמכים אמינים", שיוכיחו כי הוגסטרום שוהה בשבדיה או בכל מדינה אחרת החברה באיחוד האירופי. כעת נמסר כי משרד התובע הוסיף פרטים מזהים נוספים על החשוד, כולל המקום המדוייק בו הוא שוהה.

השלט מברזל עליו כתוב "העבודה משחררת" נמצא שלושה ימים אחרי שנגנב, לאחר שהמשטרה עצרה חמישה גברים. סגן מפקד משטרת קרקוב מסר אז שהחמישה, בגילאים 20 עד 39, אינם שייכים לארגון פוליטי או ניאו נאצי וכולם הורשעו בעבר בעבירות גניבה או תקיפה. השלט נמצא כשהוא חתוך לשלוש חתיכות - כל מילה עטופה בנפרד. הוא הוחבא בתחילה ביער בצפון המדינה והועבר לאתר בבעלות אחד החשודים.

הוגסטרום עצמו, פעיל לשעבר בימין הקיצוני, הודה בכלי התקשורת השבדיים כי הוא היה אמור לקבל את השלט מהגנבים ולמכור אותו למזמין חיצוני תמורת מאות אלפי דולרים. הוא הודה כי שימש כ"איש קשר" בין הגנבים לבין מזמין הגניבה, אך הכחיש בכל תוקף כי הוא היה זה שיזם את הרעיון והזמין את גניבת השלט. על פי מספר דיווחים, מי שהזמין את הגניבה היה אזרח בריטי אמיד, הידוע כניאו נאצי וכאספן של חפצים נאצים היסטוריים.

עדכון ראשון: 15:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully