וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג האופוזיציה במלזיה נאשם במעשה סדום

אנוואר איברהים, מנהיג האופוזיציה במלזיה, הגיע היום לפתיחת משפט נוסף באשמת מעשה סדום. בעבר הוא הורשע אך שוחרר לאחר שההרשעה בוטלה. "מדובר בקנוניה של ראש הממשלה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מנהיג האופוזיציה במלזיה הופיע היום (שלישי) בבית משפט לתחילת משפטו באשמת מעשה סדום, והבטיח לזמן את ראש ממשלת מלזיה ורעייתו לעדות.

זהו המשפט השני בגין מעשה סדום שבו יושב אנוואר איברהים על מושב הנאשמים, לאחר שאחד מאנשי צוותו, סייפול בוחארי בן ה-25, האשים אותו במעשה סדום. אנוואר טוען כי ההאשמות הן חלק מקנוניה של ראש הממשלה נאג'יב ראזק נגדו. לדברי אנוואר, יש לו הוכחות כי סייפול בוחארי היה בבית ראש הממשלה כמה ימים לפני שהגיש את התלונה נגדו. הממשלה מכחישה את מעורבותה.

אם יורשע, אנוואר צפוי להישלח למאסר של 20 שנים, ובכך יסיים את הקריירה הפוליטית שלו. הומוסקסואליות אסורה על פי חוק במלזיה. ב-1998 החל אנוואר לרצות עונש לאחר שהורשע במעשה סדום ושחיתות, אך הוא שוחרר ב-2004 לאחר שפסק הדין בוטל.

הבוקר, כ-300 תומכים קיבלו את פניו של אנוואר כשהגיע לבית המשפט עם רעייתו. בתוך האולם נדחקו דיפלומטים מארצות הברית, אירופה, אוסטרליה ויפן, כדי להשקיף על ההליכים. "כל המדינה צופה, העולם צופה, מערכת המשפט וממשלת נאג'ב עומדים למשפט", אמר חבר הפרלמנט לים קיט סיאנג.

משפטו של אנוואר מהווה אתגר פוליטי רציני עבור ראש הממשלה נאג'יב ראזק, המנסה לבנות מחדש את הקואליציה ששלטה במדינה במשך יותר מחמישים שנה, אחרי שהפסידה בבחירות ב-2008 למפלגתו של אנוואר. יום הדיונים הראשון הסתיים מוקדם מהצפוי עקב בקשתם של הסנגורים לקבל גישה לעדויות רפואיות של התביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully