וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה להפסקת החשמל בדרום - כדור פורח

הפסקות החשמל הן דבר שבשגרה בחורף והבוקר היה זה תורם של חברי קיבוץ רוחמה להתעורר ללא אור. פגיעה של כדור פורח בקווי מתח גבוה גרמה למכת החושך הזמנית

בדרום רגילים בחודש האחרון להפסקות חשמל כתוצאה מהצפות, מנזקי מזג האוויר ואפילו כתוצאה מסיבות בטחוניות - אבל הבוקר (שלישי) התעוררו באחד הקיבוצים לחושך בגלל סיבות שונות לחלוטין: הפסקת חשמל נגרמה בקיבוץ רוחמה בדרום כתוצאה מפגיעה של כדור פורח בכבל חשמל. מבדיקה ראשונית של נסיבות האירוע עולה כי 2 כדורים פורחים יצאו לטיסת בוקר בשמי הנגב כחלק מההכנות לפסטיבל "דרום אדום" שיתקיים באזור במהלך החודש הקרוב.

במהלך טיסתם, נתקלו הטייסים ברוחות חזקות אשר בעת ביצוע הנחיתה גרמו לאחד מהם להיסחף ולפגוע בקווי המתח הסמוכים לקיבוץ. כתוצאה מהפגיעה הוצמדו כמה מחוטי החשמל ונוצר קצר שהביא לניתוק הזרם לקיבוץ למשך מספר דקות, עד למעבר לשימוש במקור אנרגיה חלופי. טייס הכדור, המחזיק ברשיון ממשרד התחבורה, לא נפגע אך נזק רב נגרם לכדור עצמו לאחר שמעטפת הבלון עלתה באש.

צוותים של חברת החשמל שהוזעקו למקום הצליחו להוריד מהכבל חתיכות ממעטפת הכדור שנדבקו אליו ולתקן את הבעיה שנרשמה בכבלי המתח.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully