וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיי המין של הנשיא מסעירים את דרום אפריקה

לידת בתו ה-20 של נשיא דרום אפריקה עוררה עליו את זעמם של מפלגות האופוזיציה בארצו, הטוענות כי הוא פוגע בקמפיין נגד מחלת איידס. זומה: "יש לי תרבות משלי"

מפלגות האופוזציה בדרום אפריקה האשימו היום (שני) את הנשיא ג'ייקוב זומה ב"גישה מתנשאת ומזלזלת" כלפי הרעיון של קיום יחסי מין בטוחים ובפגיעה בקמפיין הלאומי נגד מחלת האיידס. ההאשמות עלו בעקבות הפרסומים, לפיהם הנשיא הפך לאב בפעם ה-20, לאחר שאישה גרושה בת 39 ילדה את בתו בשנת שעברה. לידת בתו הצעירה של המנהיג בן ה-67 אירעה שלושה חודשים לפני שהוא התחתן עם אשתו השלישית.

מפלגות האופוזיציה טענו כי הנשיא מעביר מסר מוטעה לעמו. "יש כמה אנשים שיכולים לטעון שחיי המין של זומה הם עניין של מוסר פרטי או תרבות, אבל לא זה המקרה. להתנהגותו יש השלכות מרחיקות לכת ותוצאות ציבוריות", נאמר בהודעת המפלגות.

לפחות 5.7 מיליון דרום אפריקאים רשומים כנשאי נגיף האיידס, שהורג כ-1,000 איש במדינה מדי יום. המפלגה האפריקאית-דמוקרטית-נוצרית אמרה כי הנשיא מערער את המאמץ הממשלתי לשכנע אנשים לקיים יחסי מין בטוחים כדי להלחם בהתפשטות האיידס. "ההתנהגות שלו מערערת את המסר של ממשלתו בנושא האיידס, כי הם מדברים על מין בטוח והנשיא ממשיך בשלו, מבלי להשתמש בקונדומים. הוא מחליש את המסר של ממשלתו", אמר מנהיג המפלגה קנת' משו.

נשיא דרום אפריקה ג'ייקוב זומה רוקד בטקס חתונתו יחד עם הכלה טובקה מדיבה. רויטרס
ג'ייקוב זומה וכלתו שלישית ביום חתונתם בחודש שעבר/רויטרס

מקור המקורב לזומה אישר כי לנשיא, שומר מסורת הדוגל בפוליגמיה (ריבוי נשים) ומחזיק בשלוש נשים חוקיות, יש המסמכים החוקיים המאשרים כי הוא אביה של התינוקת ת'נדקייל מטינה זומה, בת ארבעה חודשים. התינוקת הפכה לבתו ה-20 של הנשיא, אותן הביא לעולם יחד עם אשתו לשעבר, נקוסזנה דלמיני-זומה, אשתו המנוחה, קייט זומה, עם שלוש נשותיו הנוכחיות ועם שלל חברותיו. התינוקת הקטנה היא בתה של סונונו קהוזה, בתו של אירווין קהוזה, חברו הקרוב של הנשיא המכהן ומי שאחראי על ההכנות לגביע העולם בכדורגל שצפוי להתקיים במדינה בחודשי הקיץ. לפי הדיווחים, זומה שלח נציגים לחברו כדי לדון ב"פיצויים" שיעניק למשפחתו בשל הפגיעה בכבודה, בהתאם למסורת בני הזולו.

זומה עצמו הגן על מנהג ריבוי הנשים שלו במהלך הופעתו בפורום הכלכלי בדאבוס בשבוע שעבר. הוא דחה את הטענות כי מדובר במערכת לא הוגנת כלפי נשים. "זה תלוי בתרבות שממנה אתה בא. יש אנשים שחושבים שהתרבות שלהם עליונה על תרבות של אחרים - זו בעיה המוכרת לכל העולם. לי יש התרבות שלי, וזה לא מונע ממני להאמין בשוויון נשים", אמר זומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully