וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

17 הרוגים בשלושה ימים של מהומות בפקיסטן

המהומות בפקיסטן הגיעו גם לבירה הכלכלית קראצ'י, כתוצאה מעימותים בין חברי מפלגות יריבות. מאז תחילת השנה נהרגו בקראצ'י 67 בני אדם

לפחות 17 בני אדם נהרגו בשלושת הימים האחרונים בגל חדש של אלימות שפוקדת את העיר קראצ'י. בכירים במשטרת העיר מסרו היום (שני) כי העימותים החדשים החלו ביום שישי, לאחר שפעילי ארגון "מוטאהידה" התעמתו עם חברי מפלגת "אוואמי". שתי המפלגות חברות בקואליציה של הנשיא אסיף עלי זרדרי, שנמצא תחת לחץ כבד בשל התגברות האלימות מצד הטליבן, האשמות בשחיתות המופנות כלפי שריו והמצב הכלכלי הרעוע במדינה.

מאז תחילת שנת 2010 נהרגו בקראצ'י כ-67 בני אדם. לטענת הרשויות, כנופיות סמים ומנהיגי הפשע המאורגן במדינה מנצלים את המתיחות בין הקבוצות השונות, וההערכה היא שהמצב רק ילך ויחמיר.

עד לא מזמן הצליחה קראצ'י לחמוק, במשך שנים, מהאלימות האיסלמית שמשתוללת בשאר רחבי המדינה, אבל פיגוע גדול שכוון נגד צעדה שיעית וגרם למותם של כ-30 בני אדם בחודש דצמבר, עורר חשש שהחמושים מרחיבים את מאבקם גם לעיר, הנחשבת לבירה הכלכלית של פקיסטן. בקראצ'י חיים כ-18 מיליון תושבים, ונמצאים בה הבנק המרכזי של פקיסטן, הבורסה ורוב חברות התעשייה הגדולות. שני הנמלים הגדולים במדינה פועלים גם כן בעיר, ורוב החברות הזרות המושקעות בפקיסטן מחזיקות בה משרדים. בפקיסטן חוששים כי חוסר יציבות בעיר עשוי להשפיע גם על אספקת הציוד לכוחות נאט"ו באפגניסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully