וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות עצורים בהפגנת אופוזיציה במוסקבה

כעשרת אלפים בני אדם הפגינו מול הקרמלין במחאה על העלייה ביוקר המחייה ובאבטלה. השוטרים עצרו כ-100 מפגינים, ביניהם את סגן ראש הממשלה לשעבר

רויטרס

משטרת מוסקבה עצרה במהלך הלילה (שני) כ-100 איש, ביניהם מנהיג האופוזיציה בוריס נמצוב, במהלך הפגנת מחאה נגד ממשל פוטין שנערכה במרכז העיר. כעשרת אלפים בני אדם הגיעו להפגנה, שלא קיבלה את אישור הרשויות למרות דרישות לאשר לקיימה מצידם של ארגוני זכויות אדם בינלאומיים.

המפגינים דרשו את התפטרותו של ראש הממשלה ולדימיר פוטין בשל העלייה ביוקר המחייה ובאבטלה ברחבי רוסיה. המפגינים מחו בנוסף נגד מה שהם מכנים "הניסיון המתמשך של הקרמלין לפגוע בזכות החוקתית למחאה שקטה נגד השלטון".

נמצוב, לשעבר סגן ראש ממשלת רוסיה ומנהיג תנועת האופוזיציה "סולידריות" נחשב לאחד מהמבקרים הבוטים של הקרמלין ופוטין. לפני שנעצר לחקירה על ידי השוטרים הוא הספיק להגיד למפגינים: "מעולם בחייכם לא הייתם מאמינים שבתי חולים ליולדות ובתי חולים אחרים ייסגרו במרכז אירופה. מעולם לא הייתם מאמינים שהמסים יעלו בזמן משבר. וכעת, הצעדים למניעת המשבר בהם נוקט פוטין הם להגדיל את המס על יבוא מכוניות".

אין זו הפעם הראשונה שכוחות הביטחון מתעמתים עם מפגינים נגד הממשל ועוצרים בכירים באופוזיציה. בהפגנה דומה שנערכה בדצמבר 2009 עצרה המשטרה את, לודמילה אלכסייבה בת ה-82 הנחשבת לאחת מפעילות זכויות האדם הבולטות ברוסיה עוד מימיה כמתנגדת לשלטון הקומוניסטי. בהלוויה שנערכה הלילה הוצמד קצין משטרה לאלסייבה בכדי למנוע מעצר נוסף שלה. "הם ארגנו את כל זה עבור חבורה של פנסיונרים", אמרה אלכסייבה לאחר העימותים עם השוטרים הלילה, "הם מפחדים מאתנו יותר ממה שצריך. אנחנו אזרחים מתורבתים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully