וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב מצאו כסף לפינוי הפצועים מהאיטי

הבית הלבן הודיע כי הוסדר נושא מימון הטיפול הרפואי בפצועי רעש האדמה, והטיסות מהאיטי יחודשו. במקביל, התגלה שאמריקאים ניסו להבריח לארה"ב ילדים שהוריהם לא נהרגו ברעש

צבא ארצות הברית יחדש היום (שני) את הטיסות המעבירות פצועים מרעידת האדמה בהאיטי לטיפול בארצות הברית. ההחלטה על חידוש הטיסות התקבלה לאחר שהושג הסדר על מימון הטיפולים הרפואיים של הפצועים בבתי החולים האמריקאים. מהבית הלבן נמסר, כי ההחלטה על חידוש הטיסות התקבלה לאחר שהובהר כי ארצות הברית ובנות בריתה יוכלו לעמוד במימון הטיפולים. "אנחנו נחושים לחדש את ביצוע הטיסות הקריטיות הללו", אמר דובר הבית הלבן, טומי ויאטור.

הכוחות האמריקאים העבירו בשלושת השבועות מאז רעידת האדמה מאות פצועים במצב קשה, חלקם אזרחים אמריקאים וחלקם אזרחי האיטי, ויותר מ-500 מהם נקלטו בפלורידה. ביום רביעי שעבר הוקפאו הטיסות המעבירות את הפצועים, בשל ויכוח פנימי על עלויות הטיפולים הרפואיים של הניצולים.

מושל פלורידה, צ'רלי קריסט, ביקש מהממשל הפדרלי להשתתף בכיסוי עלויות הטיפול של הפצועים. הוא ביקש גם שהנטל יחולק באופן שוויוני יותר בין המדינות השונות בארצות הברית, משום שלדבריו בתי החולים בפלורידה מוצפים במטופלים. העלות הכוללת של הסיוע לפצועים עדיין לא ידועה, אולם הוצאותיה של פלורידה בתחום זה עשויות להגיע למיליוני דולרים.

אחד מהרופאים האמריקאים המסייעים לנפגעים בהאיטי התריע, כי רבים מהפצועים באורח קשה ימותו בתוך ימים אחדים, אם לא יחדש הממשל את טיסות הפינוי לארצות הברית. דוקטור בארט גרין אמר כי אנשי צוותו בהאיטי מטפלים כעת בכ-100 פצועים קשה, ביניהם ילדה בת חמש שזקוקה בדחיפות למכשיר הנשמה.

"הורים רבים מסרו את ילדיהם"

בתוך כך נמשכת הסערה סביב מעצרם אתמול של עשרה נוצרים-בפטיסטים אמריקאים, החשודים כי ניסו להעביר 33 ילדים שניצלו מהרעש בהאיטי לארצות הברית. לטענתם של חברי הקבוצה, הם דאגו לטובת היתומים, אולם מפרטים שנחשפו ביממה האחרונה מתברר כי רבים מהילדים אינם יתומים כלל. חברי הארגון טענו כי הורי הילדים הסכימו למהלך, כיוון שרצו להעניק לילדיהם עתיד טוב יותר מזה הצפוי להם בהאיטי. תושבי פורט או פראנס מספרים כי חלק מההורים אף אמרו לילדיהם כי הם נשלחים לחופשה ארוכה הרחק מהאיטי, כדי להתאושש מרעידת האדמה: "הורים רבים שאני מכיר כבר מסרו את ילדיהם לזרים", סיפר אחד מהתושבים, "אני חושב כעת באיזה מילדי לבחור, ככל הנראה אבחר בבתי הצעירה", הוסיף.

העשרה, חמישה גברים וחמש נשים החברים בקבוצה מיסיונרית הממוקמת באיידהו , יובאו היום לשימוע בבית משפט בפורט או פראנס, בירת האיטי, לאחר שנעצרו בחשד לניסיון סחר בבני אדם. "הם נעצרו בגבול, יחד עם ילדים שאינם שלהם ושלא היו להם מסמכים עבורם", אמר ראש ממשלת האיטי ז'אן מקס בלריב לרשת ABC, "עבורי, אלה הם לא אמריקאים שנעצרו, אלא פשוט חבורה של חוטפים". בלריב ציין אף הוא כי חלק מהילדים לא היו כלל יתומים וכאשר נאספו על ידי הרשויות המקומיות הם לא הפסיקו לשאול על הוריהם.

"באנו לכאן פשוט כדי לעזור לילדים האלה ונסענו לגבול לאחר שהגענו להסכמה עם ממשלת הרפובליקה הדומיניקנית שהם יוכלו להיכנס למדינה", הסבירה לורה סילסבי דוברת הקבוצה, "הילדים הועברו אלינו על ידי כומר שבטח בנו שנשמור עליהם אחרי שבית היתומים שהוא ניהל קרס ברעידת האדמה ולא היה לו לאן לשלוח אותם". הדוברת טענה כי "בגלל הכאוס שיש כרגע בממשל המקומי, אנחנו פשוט רצינו לעשות את הדבר הנכון".

(עדכון ראשון: 00:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully